فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای ارتش در حادثه زلزله آذربایجان شرقی به شایستگی عمل کرده و تلاش کردند وظیفه خود را به نحو احسن به انجام برسانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه حبرنگاران تبریز، امیر احمدرضا پوردستان در آیین تحویل یکصد واحد بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی در روستای عبدالجبار هریس، با اشاره به اقدامات ارتش در این مناطق، خاطرنشان کرد: اولین صدایی که آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان شرقی در اولین لحظات این حادثه شنیدند صدای بالگرد نیروهای مسلح و صدای بیل و کلنگ سربازانی بود که برای کمک به زلزله‌زدگان در این مناطق حاضر شده بودند.

وی افزود: یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی از ابتدای حادثه در منطقه حاضر شدند و کار امداد و نجات را شروع کردند.

پوردستان اظهار داشت: با شروع بازسازی این مناطق نیز قرارگاه قرب نیروی زمینی بازسازی یکصد واحد را درروستای عبدالجبار عهده‌دار شد و با نظارت بنیاد مسکن استان مازندران کار را با سرعت خوبی انجام داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با قدردانی از رشادت‌ها و صبوری مردم منطقه و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مسئولان استان به ویژه استاندار آذربایجان شرقی، گفت: در این مناطق کسانی را می‌بینیم که نه تنها سرما و کمبودها بر روحیه ٱنان اثر نمی‌گذارد بلکه عزم آنها را برای انجام کارها جزم‌تر می‌کند و ما خداوند را به داشتن چنین مردم ولایتمداری شاکر هستیم.

وی در ادامه اسلامی بودن، ولایت‌مدار بودن و مردمی بودن را از ویژگی‌های نیروهای مسلح کشور عنوان کرد و افزود: این ویژگی‌ها نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به یک نیروی شکست‌ناپذیر تبدیل کرده است.

امیر پوردستان با بیان این که به فرموده امام علی(ع) نیرهای مسلح دژهای مستحکم یک ملت هستند، تصریح کرد: اگر قرار باشد خطری ملت را تهدید کند نیروهای مسلح وظیفه دارند سینه‌های خود را آماج گلوله‌های دشمن کنند تا ملت در آرامش باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیروهای منضبط و سازمان‌یافته‌ای هستند که به هنگام نیاز در عرصه‌های مختلف وارد می‌شوند، تصریح کرد: نیروهای مسلح باید حصار ملت باشند و در پیشاپیش تمام حرکت‌ها انجام وظیفه کنند.

وی افزود: البته این وظیفه منحصر به زمان جنگ نیست بلکه در زمان سختی‌هایی چون بلایای طبیعی هم نمود می‌یابد.

امیر پوردستان در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را نتیجه تمسک به فرهنگ عاشورا دانست و افزود: رزمندگان حماس نیز با تمسک به همین فرهنگ در هشت روز توانستند طومار رژیم صهیونیستی را در هم بپیچند.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی به لحاظ توان رزمی از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است، افزود: رژیم صهیونیستی همان رژیمی است که در سال 1967 در عرض شش روز بر کشورهای عربی غلبه کرد اما حماس در عرض هشت روز این رژیم را چنان در هم کوبید که مجبور به تسلیم شد.

گفتنی است: صبح امروز یکصد واحد مسکونی بازسازی شده توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روستای عبدالجبار از توابع شهرستان هریس به ساکنان آنها تحویل داده شد./س

برچسب ها: ارتش ، حادثه ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.