سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بيان اينکه حضور معارضين غير سوري ومداخله خارجي در سوريه محکوم شد، گفت: آخرین تحولات سوریه بررسي و نسبت به تهدید استفاده معارضان از سلاح‌های شیمیایی با پشتیبانی کشورهای غربی در سوریه اعلام نگرانی شد.

سید‌حسین نقوی‌حسینی نماينده مردم ورامين و پيشوا در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه روز گذشته (یکشنبه ۱۹ آذر) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بيان اينکه علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون گزارشی از سفر خود و هیات همراه پارلمانی به پاکستان داد، تصریح کرد: بروجردی به ملاقات‌ها و مذاکرات صورت گرفته با رئیس مجلس و رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس پاکستان اشاره کرد که در این مذاکرات ظرفیت‌های همکاری بین ایران و پاکستان و درخواست افزایش سطح مبادلات و ارتباطات ایران و پاکستان در حوزه‌های عمرانی، تجاری و خدماتی مطرح شد.

وي در ادامه افزود: بروجردی در این گزارش مطرح کرد "درست نیست که برخی ارتباطات تجاری که با کشور مسلمان و همسایه‌ای مثل پاکستان امکان‌پذیر است، با کشورهایی برقرار شود که نه مسلمان و نه دوست ما هستند."

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان كرد: در ادامه جلسه روز گذشته کمیسیون حسن قشقاوی، معاون پارلمانی امور ایرانیان و کنسولی وزارت امورخارجه و فردوسی‌پور رئیس اداره خاورمیانه و خلیج‌فارس، آخرین تحولات سوریه بررسي و نسبت به تهدید استفاده معارضان از سلاح‌های شیمیایی با پشتیبانی کشورهای غربی در سوریه اعلام نگرانی شد.

نقوی‌حسینی عنوان کرد: در اين جلسه ضمن محکوم کردن حضور معارضين غير سوري در بين معترضان که نشان دهنده مداخلات خارجي در اين کشور است، شرایط نظام سوریه و حضور نیروهای مردمی در حمایت از نظام سیاسی، از ویژگی‌های مثبت قابل توجه شرایط فعلی سوریه ارزیابی شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: همچنین در این جلسه اعلام شد که تلاش‌های جمهوری اسلامی مبنی بر آزادی ۴۸ گروگان ایرانی به نتایج خوبی رسیده است.

وي در پايان تصريح كرد: در ادامه جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بررسی لایحه گذرنامه با حضور نمایندگانی از فراکسیون بانوان مجلس، نیروی انتظامی، مرکز پژوهش‌ها و وزارت امور خارجه در دستور کار قرار گرفت.

انتهاي پيام/ب2

برچسب ها: کمیسیون ، قشقاوی ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار