سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس گفت: درخواست بان‌كي‌مون‌ از رژيم صهيونيستي براي پيوستن به پيمان منع توليد، گسترش و ذخيره تسليحات شيميايي سوري بوده و از عزم و اراده بين المللي خارجي است.

سيدحسين نقوي‌حسيني نماينده ورامين، قرچک در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به درخواست بان‌کي‌مون از رژيم صهيونيستي مبني بر پيوستن به پيمان منع توليد، گسترش و ذخيره استفاده از تسليحات شيميايي، اشاره کرد و گفت: اين اقدام سوري بوده و از عزم و اراده بين‌المللي برخوردار نيست.

وي افزود: بارها و بارها کشورهاي مختلف نسبت به اين موضوع انتقاد کرده‌اند که چرا رژيم صهيونيستي عضو کنوانسيون منع سلاح‌هاي اتمي و شيمايي نيست ولي ترتيب اثر داده نشده است.

سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي خاطر نشان کرد: پيوستن به پيمان منع گسترش و استفاده از تسليحات شيميايي کمترين کاري است که بايد رژيم صهيونيستي انجام دهد.

گفتني است؛ دبير کل سازمان ملل متحد و مدير کل سازمان منع تسليحات شيميايي در ارتباط مشترکي از سران کشورهاي که عضو پيمان منع تسليحات شيمايي نيستند خواستند که به اين پيمان بپوندند.

همچنين پيمان منع تسليحات شيميايي، يک موافقت‌نامه کنترل تسليحات است که توليد، گسترش، ذخيره و استفاده از سلاح‌هاي شيميايي را غيرقانوني اعلام کرده است.

انتهاي‌پيام/ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار