نقوي حسيني مطرح كرد

"اعضای واحد" در ماده 3 طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ابهام دارد

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بااشاره به ابهام در ماده 3طرح انتخابات ریاست جمهوری گفت: از نظر من عبارت "اعضای واحد" ابهام دارد.

 به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 14 آذرماه) بااشاره به ابهام در ماده 3طرح انتخابات ریاست جمهوری گفت: در ماده 3، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می شود و در ادامه نیز آورده شده که در هر شعبه ثبت نام و اخذ رأی با اعضای واحد، صندوق های مجزا گذاشته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس به این جهت که نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عهده مجلس شورای اسلامی است و نظارت بر آن را مجلس تأیین می کند با نظارت بر صندوق های ریاست جمهوری که نظارت آن را شورای نگهبان تأیین می کند بنابراین این اعضای واحد کار را در اجرا با مشکل روبرو می کند، بنابراین از نظر من اعضای واحد ابهام دارد.

لاریجانی در پاسخ به این ابهام گفت: اعضای واحد در مورد اجراست نه نظارت، نظارت متفاوت است، یک بخش نظارت را شورای نگهبان برعهده دارد و بخش دیگر که مربوط به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاست را مجلس برعهده دارد، اما از نظر اجرا در یکجا انجام می شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ابهام ، طرح ، انتخابات ، اصلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار