وزير آموزش و پرورش با بیان اینکه اين وزارتخانه اقدام به استخدام کارمند نکرده، بلکه اقدام به استخدام معلم و نیروی متخصص کرده است، گفتك در رابطه با جذب نیروی معلول در وزارتخانه هیچ قانونی به وزارتخانه آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حمیدرضا حاجی بابایی وزير آموزش و پرورش در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹ آذر) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال فاطمه آلیا عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه سال ۱۳۸۹ براساس مصوبه دولت قرار شد حدود ۴۰ هزار نفر معلم برای رشته های مختلف به ویژه ورزش و برخی قسمت های دیگر استخدام کنیم، گفت: براساس قانون مجلس و برنامه چهارم و پنجم توسعه اجازه استخدام به دست دولت و معاونت منابع نیروی انسانی است، از این رو این معاونت باید شرایط استخدام را اعلام و مجوز را صادر کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط استخدام معلمان به طور کامل مشخص شده است، افزود: اما در مصوبه معاونت منابع نیروی انسانی درباره استخدام معلولان هیچ اشاره ای نشده است.

حاجی بابایی با اعلام اینکه حدود ۷۰۰ هزار نفر برای استخدام در آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند، یادآور شد: از این میزان حدود ۴۰ هزار نفر باید استخدام شده اند که ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان ایثارگر بوده اند.

وی باتاکید بر اینکه استخدام جدید آموزش و پرورش تنها مختص به جذب معلمان بوده است، تصریح کرد: در این امتحان تعدادی از معلولان هم شرکت کردند که در بین آنها حدود ۸۵ نفر استخدام شده اند، از طرف دیگر عده ای دیگر از معلولان نمره لازم را کسب نکردند.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه جذب نیروي معلول در آموزش و پرورش و هر وزارتخانه ای مسیر خاص خود را دارد، گفت: سازمان بهزیستی باید کاندیداهای جذب نیرو در وزارتخانه ها را به سازمان منابع نیروی انسانی اعلام کند، از این رو هر وزارتخانه ای بدون هماهنگی و برنامه ریزی قادر به جذب نیروی معلول نیست.

این وزیر دولت دهم ادامه داد: از طرف دیگر بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری اشخاصی که در وزارتخانه ها استخدام می شوند باید دارای شرایط جسمانی و روانی مناسبی باشند، همچنین در ماده ای دیگر از این قانون آمده است که قوانین دیگر در حوزه استخدام با این قانون بی تاثیر است.

وی با بیان اینکه وزارتخانه آموزش و پرورش اقدام به استخدام کارمند نکرده، بلکه اقدام به استخدام معلم و نیروی متخصص کرده است، افزود: بنده وزیر آموزش و پرورش هستم از این رو باید بر اساس قانون و شرایط موجود نیرو استخدام کنم، از این رو در رابطه با جذب نیروی معلول در وزارتخانه هیچ قانونی به وزارتخانه آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با تمام توان و قدرت اقدام به استخدام معلولان کرده است، یادآور شد: من برای استخدام معلولان باید از دولت مجوز بگیرم، از این رو اقدامات من از سر غفلت نبوده است، بلکه من و وزارتخانه ام براساس قانون عمل کرده ایم.

این عضو هیات دولت دهم با اعلام اینکه یکی از معلمان استخدامی در آزمون اخیر همان معلمی بوده که در مدرسه حادثه دیده پیرانشهر مشغول به کار است، گفت: به طور حتم نمی توان هر فردی را که معلول است برای آموزش کودکان و دانش آموزان استخدام کرد، از این رو باید برای استخدام تخصص اولویت داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وزیر آموزش و پروش باید جواب یکصدهزار مدرسه و هزاران دانش آموز و معلم را بدهد، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هم خیلی برای جذب معلولان تلاش کرده است اما اول معاونت منابع نیروی انسانی باید مجوز استخدام معلولان را صادر کند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: وزیر ، دولت ، مجلس ، آلیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار