يک کارشناس سياست خارجي گفت: دولت سوريه هيچگاه عليه ملت خود از سلاح‌هاي شيميايي استفاده نکرده و نخواهد کرد و اين بازي کشورهاي عضو ناتو و بهانه‌اي براي دخالت نظامي در سوريه است.

حسن هاني‌زاده در  گفتگو  با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره  به حمايت روسيه  از مواضع  دولت سوريه گفت: روسيه داراي روابط استراتژيک با سوريه بوده و  همواره  تلاش مي‌کند انتقال قدرت در سوريه به صورت آرام و سيال صورت گيرد به گونه‌اي که در  آينده  گروه‌هاي  تروريستي نتوانند در سوريه  نفوذ  کنند.
 
وي با بيان اينکه برخي رسانه‌هاي غربي تلاش دارند موضع روسيه نسبت به سوريه را در حال تغيير نشان دهند، تصريح کرد: سفر اخير رئيس جمهور روسيه  به  ترکيه و ديدار با رجب طيب اردوغان؛ نخست وزير ترکيه  پيرامون بررسي استقرار سامانه‌ ضد موشکي پاتريوت در مرز ترکيه و سوريه از سوي ناتو نشان از اختلاف نظر بين آن‌ها داشته و ثبات موضع روسيه را در قبال سوريه را نمايان کرد.
 
اين کارشناس سياست خارجي اظهار داشت: آمريکا براي ارزيابي واکنش سوريه  و  آماده سازي افکار عمومي براي حمله احتمالي رژيم صهيونيستي به سوريه و تاسيسات نظامي اين کشور، استفاده از سلاح‌هاي شيمايي را مطرح کرده است.
 
هاني‌زاده  با تاکيد به کمک‌ برخي از کشورها به مخالفان سوري براي افزايش دامنه تهاجمات عليه تاسيسات نظامي– امنيتي سوريه  گفت: اخيرا ترکيه، عربستان و قطر سلاح‌هاي پيشرفته تري در اختيار گروه‌هاي تروريستي در سوريه قرارداده‌اند از جمله سلاح‌هاي ضد هوايي سينگر که منجر به حملاتي گسترده عليه دولت سوريه شده است.
 
اين کارشناس سياست خارجي در  پايان خاطر نشان کرد: دولت سوريه هيچگاه عليه ملت خود از سلاح‌هاي شيميايي استفاده نکرده و نخواهد کرد و اين بازي کشورهاي عضو ناتو  و بهانه‌اي براي دخالت نظامي در سوريه است.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار