بر اساس اظهارات رئيس دفتر رياست جمهوري مصر، لغو بيانيه قانون اساسي از محورهاي مذاکرات ملي که با فراخوان محمد مرسي قرار است امروز آغاز شود نيست.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المحيط ؛ محمد رفاعه طهطاوي گفت:‌ براي مذاکرات امروز با رئيس جمهوري، گروههاي مختلف کشور فراخوانده شدند که برخي به اين فراخوان پاسخ دادند و گروهي هم ملاحظاتي را مطرح کرده اند.

وي افزود:‌ همه براي عبور از بحران تلاش دارند حتي آنانکه با گفتگوي ملي مخالفت کردند به همين دليل اعلام کردند که اگر پيشرفتي را در مذاکرات شاهد باشند آنها نيز به مذاکرات مي پيوندند.
 طهطاوي با بيان اينکه گفتگوهاي امروز در داخل کاخ رياست جمهوري در قاهره برگزار مي شود موضوعاتي مثل تاخير در برگزاري همه پرسي قانون اساسي و لغو بيانيه قانون اساسي را بيش از  يک پيشنهاد  ندانست و گفت:‌ براي گفتگوها نه پيش شرطي تعيين شد و نه سقفي در نظر گرفته شد ولي لغو قانون اساسي محور مذاکرات نخواهد بود.

وي با اعلام آمادگي رئيس جمهوري ، مشاوران و معاونانش براي گفتگو، ابراز اميدواري کرد اين گفتگوها نتيجه بخش باشد.رئيس دفتر رياست جمهوري مصر محمد مرسي را مخالف با خشونت دانست و گفت: رئيس جمهوري بر ضرورت دوري از خشونت تاکيد دارد اما در ميان تجمع کنندگان در برابر کاخ رياست جمهوري آشوب طلباني وجود داشتند که سبب بروز خشونت شدند.

برچسب ها: مصر ، مذاکره ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار