دبیر اجرایی کنگره شعر خانگی از برگزاری این کنگره در 24 آذر ماه خبر داد و هدف اصلی آن را ، اصلاح فرهنگ شعرخوانی در کشور و بازگشت به اصل شعر آیینی دانست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان  محمدرضا کاروان در نشست خبری این کنگره افزود: مدتی است که کنگره های شعرخوانی در سطح کشور از اهداف والا و اصلی خود که روح احساس است دور و فضای شعر آیینی به فضایی اقتصادی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اکنون مباحث فنی، کیفی و موضوعی خلاف جریانی در کنگره های شعر آیینی کشور در حال رخداد است،خاطرنشان کرد:شاعران آیینی باید با احساس و به دور از زرق و برق مادیات، قلم بر کاغذ برند.

کاروان اظهار کرد:دومین کنگره شعر خانگی در فضایی ساده و روحانی برگزار می شود و گامی در جهت تحقق مبانی اساسی فکری شعر آیینی است.

دبیر اجرایی این کنگره در نظر گرفتن جوایز معنوی، تبلیغات و برگزاری مراسم در فضایی ساده و مردمی بودن آن را از تفاوت های این کنگره با دیگر کنگره های شعر در کشور دانست.

وی افزود: استقبال بالا و 10 برابری شاعران آیینی از این کنگره نسبت به سایر کنگره ها نشان دهنده تمایل این قشر جامعه به برگزاری کنگره های بی تکلف و ساده است.

وی گفت:نخستین کنگره شعر آیینی سال گذشته در دلیجان برگزار شد و مقرر شد تا هر ساله کنگره های شعر خانگی در دلیجان و اصفهان برگزار شود.

کاروان افزود: با وجود این ، استان های قم،سیستان و بلوچستان و برخی استان های دیگر برای برگزاری سومین دوره این کنگره اعلام آمادگی کرده اند.

وی برگزاری این گونه کنگره ها را تقویت کننده جلسات هفتگی شعر در شهرهای کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که این حرکت مقدمه ای برای برگزاری کنگره هایی با رویکردهای مقدس در شعر آیینی باشد.

دبیر اجرایی کنگره شعر خانگی همچنین توانمندی شاعران استان اصفهان را در زمینه شعر آیینی قوی عنوان و تصریح کرد: شاعران آیینی اصفهان تاکنون به دلیل نداشتن تریبون رسانه ای و انعکاس خبری در مجامع کشوری مطرح نشده اند.

یاد آور می شود دومین کنگره شعر خانگی 24 آذر در اصفهان برگزار می شودب/.

برچسب ها: اصفهان ، کنگره ، شعر ، خانگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.