امروزه خطرات ناشی از تهدید های اینترنتی برای موبایل ها و تبلت های اندرویدی در حال افزایش است ،برنامه هایی که با قصد تخریب نفوذ نوشته می شوند روز به روز در حال رشد هستند.

زهرا امیر آبادی کارشناس IT در گفتگو با خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: بررسی های اخیر نشان می دهد که بدافزارها می توانند به کاربر صدمه بزنند از جمله کارهایی که بدافزارها می توانند انجام دهند ضبط مکالمات تلفنی کاربر و ارسال آن ها به یک هکر خرابکار است.

وی در ادامه افزود: تهدیدات موبایلی ، مانند کامپیوترهای ویندوزی قادر هستند اطلاعات حساب مالی و کارت های اعتباری و همچنین فهرست مخاطبان را سرقت کنند.

نحوه آسیب رساندن بدافزارها به دستگاه های اندرویدی به چه شکل است؟

امیرآبادی در ادامه افزود: دانلود یک نرم افزار  غیر امن از گوگل پلی (Google play) یکی از راه های نفوذ بدافزارها به دستگاه اندرویدی است برای هر اپلیکیشن معروف اصلی، چند اپلیکیشن با نام تقریباً مشابه ساخته می شود تا کاربرانی که هنگام دانلود نرم افزار دقت کافی ندارند، فریب خورده و نرم افزار مخرب را به جای نسخه اصلی دانلود و روی گوشی یا تبلت خود نصب کنند.

به گفته ی وی : برخی از اپلیکیشن ها (Application) در هنگام نصب از کاربران اجازه نامه می خواهند و بسیاری از آن ها هم همین اجازه نامه را دلیلی بر امن بودن اپلیکیشن قلمداد می کنند در حالی که این روش هم از امنیت زیادی برخوردار نیست چرا که بیشتر اپلیکیشن ها، حتی نرم افزار های خوب و سالم همیشه اجازه نامه از کاربر می خواهند.

امیر آبادی در ادامه به معرفی چند روش ساده برای شناسایی بدافزارها و جلوگیری از نصب آنها پرداخت:


1- زمانی که مرورگر سیستم از شما می خواهد تا رمز عبور را برایتان ذخیره کند یا خیر، شما همیشه گزینه خیر را انتخاب کنید و به جای آن از راه حل های امن تری مانند Last pass استفاده کنید. 


2- تا حد امکان از نگهداری اطلاعات شخصی در تلفن همراه پرهیز کنید.


3- رمز های عبور و اطلاعات کارت های اعتباری خود را در فایل های بدون رمز نگهداری نکنید.

وی در ادامه افزود: کاربری که نتواند بدون هیچ مشکلی وارد برنامه های گوشی همراه بشود، می تواند از طریق یو اس بی (USB) به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند که می توان برای جلوگیری در برابر چنین نفوذی از رمز گذاری داخلی برای رمز دار کردن همه اطلاعات و تنظیمات گوشی استفاده کرد.

امیر آبادی در پایان به معرفی ضد بدافزارهایی پرداخت که بیش از 90 درصد در دفاع از ابزارها در برابر تهدیدات اینترنتی موفق بوده اند.:/ع2
Dr web Anti – virus
Kaspersky Mobile Security
Zoner Antivirus
برچسب ها: موبایل ، تبلت ، بدافزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار