مگر براي اكران فيلم هايي كه گاهي مورد علاقه عده اي نيست، تظاهرات خياباني بايد به پا شود.

مجتبي اردشيري، منتقد سينما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينماي باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت آشفته اين روزهاي سينماي ايران گفت: از همان زماني كه در اكران نوروزي آشفتگي اكران و پايين آمدن برخي فيلم هاي سينمايي پيش آمد، مي توان انتظار چنين روزي را داشت.
وي افزود: مسئولان سينمايي نبايد به راحتي در مقابل خواسته آنان تمكين مي كردند، اين جريان تبديل به عادت شده است و هر زماني كه آنان از فيلمي خوششان نمي آيد با اعتراض و تعصبات خود آن فيلم را پايين مي آورند.
اين منتقد سينما ادامه داد: هر چيزي حساب و كتابي دارد و بايد از طريق مراجع حل مي شد.
اردشيري به تنها نهاد ذي ضلاح در كشور اشاره كرد و ادامه داد: تنها نهاد ذي صلاح در امر نظارت و ساخت يك فيلم وزارت ارشاد است و در نهايت آن ها هستند كه بايد براي يك فيلم تصميم بگيرند نه اينكه هر زماني كه عده اي از يك فيلم خوششان نيامد با اعتراضات خياباني و شورش، قيام كنند.

** سالن هاي سينمايي به دليل مسائل حاشيه اي تعطيل مي شوند

وي افزود: مطمئن باشيد در اين ميان نه شخص و نه كساني كه معترض هستند هيچ كدام متحمل ضرري نمي شوند، بلكه اين سينما است كه به شدت دچار خسارت مي شود، همان طور كه دعواي سياسي ميان حوزه هنري و شوراي صنفي نمايش خود به تنهايي بزرگترين ضربه را به پيكره نحيف سينما وارد كرده است.
اردشيري، به فروش نگران كننده سالن هاي سينمايي اشاره كرد و گفت:‌ امروز فروش فيلم هاي سينمايي به قدري افتضاح است كه تهيه كننده اجازه اكران فيلم هايشان را نمي دهند و در نهايت سينما به دليل مسائل حاشيه اي يكي پس از ديگري تعطيل مي شوند.
وي اظهار داشت: تاكنون چنين اتفاقي در هيچ كجاي دنيا رخ نداده است، مگر چنين وضعيت نگران كننده و آشفته بازاري براي سينما بوجود بيايد.

** اعتراضات عليه فيلم ها فروش آن ها را بالا مي برد


اردشيري، به اعتراضات پيش آمده براي اكران برخي فيلم ها اشاره كرد و ادامه داد:‌ مسئولان سينمايي اگر امروز به مانند اكران 91 كوتاه بيايند، آشفته بازار سينما چنان افسار گسيخته مي‌شود كه ديگر به هيچ عنوان نمي توان كاري كرد.
وي بيان كرد: گرچه اعتراضات عليه فيلم ها براي برخي از آن ها فروش بالايي را رقم زده است اما فيلم امروز اكران مي شود و بعد از مدتي از پرده برداشته مي شود اما دغدغه اصلي ما سينما است كه بايد فكري به حال اين وضعيت پيش آمده كنيم.
اين منتقد به اكران فيلم سينمايي "بي خود و بي جهت" اشاره كرد و گفت: مگر فيلم سينمايي "بي خود و بي جهت" چه فيلم ملتهبي است كه به خاطر آن قيام مي كنند./ص
برچسب ها: سینما ، اکران ، فروش ، گیشه ، قیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار