هزاران نفر از كلمبيايي ها در 20 شهر آن كشور عليه "خوان مانوئل سانتوس" رئیس جمهور کلمبیا و تصميمات سياسي وي برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، معترضين مخالف مذاكرات دولت با گروه شورشي "فارك" بودند و معتقدند كه اين مذاكرات باعث افزايش حملات تروريستي گروه تروريستي فارك خواهد شد.  
يكي از معترضين در اين باره به شبكه "راشا تودي" گفت "همه چيز در هرج و مرج است. كلمبيا در هرج و مرج به سر مي برد. كشاورزي كشور نا آرام است. آنان (اعضاي فارك) نمي خواهند ما قهوه توليد كنيم آنان مي خواهند انحصار همه چيز در دست خودشان باشد. اين واقعا غير عادلانه است."  
علاوه بر اين معترضان به اصلاحات مالياتي اخير دولت كلمبيا نيز واكنش منفي نشان داده اند كه در اثر آن وضعيت تحصيلي بيش از 60 هزار جوان دانشجو تهديد مي شود. پيش از اين آنان به تحصيل رايگان مي پرداختند. منتقدان مخالفت خود با نتايج منفي اصلاحات جديد بر حوزه كشاورزي كلمبيا را اعلام كردند.  
يكي از ديگر از معترضين، رئيس جمهور كلمبيا را يك "خائن به كشور و دموكراسي" خواند. اتحاديه هاي كارگري كلمبيا نيز در شبكه هاي اجتماعي از مردم خوساته اند كه از معترضين حمايت كنند. كلمبيا در ماههاي اخير دچار ناآرامي هاي اجتماعي بوده است و نارضايتي مردم از دولت افزايش يافته است.  
پيش از اين، هزاران نفر از معترضين در ماه اكتبر در اعتراض به نابرابري هاي اجتماعي تظاهرات كرده بودند. طي آن تظاهرات كه به هفته تظاهرات "خشم" معروف شد پليس با شليك گاز اشك آور سعي در متفرق نمودن معترضين نمود و 70 نفر بازداشت شدند.  
دولت كلمبيا دور جديدي از مذاكرات را با شورشيان فارك در هاوانا پايتخت كوبا در روز جمعه برگزار شده است. دو طرف تاكنون به نتيجه قابل توجه و ملموسي نرسيده اند. طي درگيري هاي گروه شورشي فارك با ارتش كلمبيا در 50 سال اخير تاكنون بيش از 600 هزار نفر كشته شده اند. 














برچسب ها: ناآرامی ، درگیری ، کلمبیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار