اصلي ترين اتحاديه صنفي تونس براي برگزاري اعتصاب عمومي فراخوان داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه عمومی مشاغل تونس، برای برگزاری اعتصاب عمومی در سرتاسر کشور در سیزدهم دسامبر فراخوان داد.
در حالیکه در آستانه دومین سالگرد وقوع انقلاب در تونس، بحران سیاسی و اجتماعی عمیقی بر این کشور حاکم شده است، اتحادیه عمومی مشاغل تونس در بیانیه ای در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد برای یک اعتصاب عمومی در سرتاسر کشور در سیزدهم دسامبر فراخوان داده است. این اتحادیه می گوید در نظر دارد به حمله سازماندهی شده روز سه شنبه مهاجمان حامی دولت به مقر این اتحادیه در پایتخت تونس اعتراض کند.
اتحادیه عمومی مشاغل تونس تاکنون تنها دو بار، یک بار در سال 1978 و بار دوم در دوازدهم ژانویه 2011 یعنی دو روز پیش از سقوط حکومت زین العابدین بن علی برای اعتصاب عمومی فراخوان داده است.
خواسته اصلی اتحادیه عمومی مشاغل تونس انحلال اتحادیه "محافظت از انقلاب"، گروهی از لباس شخصی های حامی دولت است که به گفته این اتحادیه، در خشونت ها علیه مقر این اتحادیه دست دارند. این اتحادیه با نیم میلیون عضو، بزرگترین سازمان تونس است. این سازمان در مبارزه با استعمار فرانسه و نیز در براندازی حکومت بن علی نقشی کلیدی ایفا کرد.
حزب اسلامگرای النهضه که قدرت حاکم را در تونس در اختیار دارد، اتحادیه عمومی مشاغل را به مداخله در سیاست های دولت و دست داشتن در تنش های اجتماعی در سرتاسر کشور متهم می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار