اتحاديه اروپا سفير اسرائيل را به سبب فعاليت هاي شهرک سازي جديد تل آويو احضار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين شبکه به نقل از سخنگوي اتحاديه اروپا اعلام کرد اين اتحاديه سفير اسرائيل را به سبب فعاليت هاي شهرک سازي جديد تل آويو احضار کرد. اتحادیه اروپا در حالی سفیر رژیم صهیونیستی را فرا خوانده است که پیشتر، وزرای امور خارجه شمار زیادی از کشورهای عضو این اتحادیه در اقدامی جداگانه سفرای این رژیم در کشورهای خود را فراخوانده و مراتب نگرانی شدید از این اقدام بنیامین نتانیاهو را به ایشان ابلاغ کردند.
شبکه تلویزیونی رویترز نیز ضمن اعلام این خبر، مصاحبه ای اختصاصی را با ماجا کوچیجانچیچ سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صورت داده و از وی درباره این تصمیم مقامات اتحادیه پرسید.
اشتون هفته گذشته در اظهاراتی بر لزوم اقدام رژیم صهیونیستی برای لغو برنامه های خود جهت ساخت هزاران خانه جدید در بخشهایی از کرانه باختری و شرق بیت المقدس، تاکید کرده و چنین طرحی را مانعی بر سر راه صلح خوانده بود.
کوچیجانچیچ، سخنگوی اشتون نیز ضمن تأیید خبر فراخوانده شدن سفیر رژیم صهیونیستی در اتحادیه اروپا، در اینباره گفت: اشتون مراتب نگرانی شدید خود را از اعلامیه اخیر اسرائیل درباره شهرک سازی جدید ابراز داشته است و در واکنش به این اقدام اسرائیل، ما سفیر آنها را فراخواندیم تا نگرانی های خود را در این خصوص، به طور مستقیم به وی بیان کنیم.
سخنگوی مسئول سیاستهای خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: منظور از برگزاری این دیدار این است که ما نگرانی های خودمان را (به مقامات اسرائیلی) منتقل کنیم و باید گفت در مقایسه با آنچه به طور معمول در چنین مواقعی اتفاق می افتد، این اقدام را باید به نوعی یک اقدام جدی تر به حساب آورد. پس از این اعلامیه (از سوی اسرائیل)، ما نظرات خود را اعلام کردیم. حال باید دید این مسئله چه تأثیری بر مذاکرات و امکان دستیابی به یک راه حل معتبر از طریق گفتگو خواهد داشت. هدف نهایی ما دستیابی به راه حلی مبتنی بر گفتگو است، به نحوی که اسرائیل و کشور مستقل فلسطین بتوانند در کمال صلح و امنیت در کنار یکدیگر به حیات خود ادامه دهند.
برچسب ها: تل آویو ، سفیر ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار