بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در مصاحبه اي با روزنامه آلماني"دي ولت" که دقيقا پيش از ديدار او از برلين منتشر شد از راي ممتنع آلمان در هنگام راي گيري درباره قطعنامه اي که به فلسطين جايگاه کشور ناظر غير عضو داد ، ابراز تاسف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ نتانياهو قرار است چهارشنبه شب از پراگ وارد برلين شود.نتانياهو گفت : اگر نگويم که از راي آلمان در سازمان ملل مانند شمار زيادي از اسرائيلي ها ، دلسرد شده ام ، صادقانه سخن نگفته ام.

نخست وزير اسرائيل که چهارشنبه شب پس از ديداري از جمهوري چک وارد برلين مي شود گفت: فکر مي کنم آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان عقيده دارد اين راي به شکلي به صلح کمک مي کند اما در واقع برعکس اين مسئله اتفاق مي افتد.وي گفت اين قطعنامه فقط موجب تشويق فلسطينيان به تشديد موضع خود و وارد نشدن در گفتگوها خواهد شد.

نتانياهو گفت : بنابراين با وجود ، حسن نيت اين راي ممتنع ، نتيجه آن، عکس چيزي است که مرکل دنبال مي کند. وي صلح را رد کرد و به اين علت من خوشحال مي شوم که به اين مناسبت با آنگلا مرکل ديدار کنم تا ببنيم ما چگونه مي توانيم اکنون به پيش برويم.

 پنجشنبه گذشته ، قطعنامه اي که جايگاه فلسطين را به کشور ناظر غير عضو سازمان ملل ارتقا مي دهد با اکثريت بالاي صد و سي وهشت راي موافق در برابر نه راي مخالف از جمله آمريکا و اسرائيل و چهل ويک راي ممتنع  از مجموع صد و نود و کشور عضو  به تصويب رسيد.

به گفته گيدو وستروله وزير امور خارجه آلمان ، برلين تصميم گرفت به اين قطعنامه راي ممتنع دهد زيرا آلماني ها از آن بيم دارند که اين قطعنامه موجب تشديد مناقشه بين اسرائيل و تشکيلات خودگردان فلسطيني شود.

برچسب ها: آلمان ، فلسطین ، نتانیاهو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار