يک مقام اسرائيلي اعلام کرد طرح تل آويو براي احداث شهرک جديدي در نزديکي بيت المقدس به کميته برنامه ريزي ارائه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛  تصميم اسرائيل براي احداث اين شهرک جديد اعتراضات ديپلماتيک را به همراه داشته است.

اسرائيل بر سر طرح هاي خود براي ساخت دست‌کم سه هزار خانه جديد از جمله در کريدوري در کرانه باختري با انتقادات فزاينده بين المللي رو به روست. ناظران مي گويند ساخت و سازهاي اسرائيل اميدها را براي ايجاد کشور فلسطيني از بين خواهد برد.اين مقام اسرائيلي در حالي که خواست نامش فاش نشود، تأييد کرد طرح ها براي توسعه منطقه E1 براي تصويب در نخستين مرحله طي روندي طولاني مدت به کميته برنامه ريزي وزارت دفاع ارائه شده است.

او گفت: تصويب اين طرح روزها، ماهها و يا حتي سال ها به طول مي انجامد و پس از آن اقدام براي ساخت اين شهرک بايد پس از طي چند مرحله ديگر انجام شود. تصويب نهايي اين طرح بايد در سطح سياسي انجام شود و به اين زودي ها بلدوزرها راهي منطقه نخواهند شد. اگر چند سال طول نکشد دست‌کم چندين ماه طول خواهد کشيد.

ناظران مي گويند ساخت و ساز اسرائيل در منطقه موسوم به E1 به صورت موثري مانع از ايجاد کشور فلسطيني در آينده مي شود. طرح هاي شهرک سازي اسرائيل خشم ديپلمات ها را در واشنگتن و بروکسل در پي داشته است و دست‌کم شش دولت در اعتراض به اين اقدام سفير اسرائيل را احضار کردند.سازمان ملل متحد هشدار داد اين طرح به راه حل ايجاد کشور فلسطيني به شدت ضربه خواهد زد. 

بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، نشست روز چهارشنبه کميته برنامه ريزي عالي بر توسعه دو جانبه منطقه E1 متمرکز خواهد بود که بر اساس آن هزار و دويست خانه در بخش جنوبي و دو هزار و صد و هفتاد و شش خانه در بخش شرقي آن احداث خواهد شد.اسرائيل ساخت شهرک در منطقه E1 را از اوايل دهه هزار و نهصد و نود مد نظر داشته است اما طرح ها براي ساخت و ساز در اين منطقه به سبب اعمال فشارها به ويژه از سوي واشنگتن هرگز عملي نشد.

برچسب ها: تل آویو ، کمیته ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار