راه های زیادی برای دستیابی به پست الکترونیک وجود دارد که به کلمه عبور نیازمند نبوده و به راحتی اطلاعات پست الکترونیک به سرقت می رود.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ داشتن یک کلمه عبور ایمن برای ایمن باقی ماندن صندوق پست الکترونیک لازم است اما کافی نبوده و راه های مختلفی برای دستیابی افراد سودجو به پست الکترونیک یا ایمیل افراد وجود دارد که با رعایت نکات ایمنی می توان امنیت صندوق پست الکترونیکی را افزایش داد.

سید پاشا ناصر آبادی کارشناس امنیت اطلاعات با بیان اینکه کلمه عبور باید به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر سهولت دسترسی کاربر غیر قابل حدس برای سایرین باشد اذعان داشت: یکی از روش هایی که می توان برای انتخاب کلمه عبور از آن استفاده کرد قرار دادن زبان کیبورد در حال فارسی یا انگلیسی و انتخاب کلمه عبور به زبان دیگر است مثلا اگر زبان کیبورد به فارسی تنظیم شده کلمه ای انگلیسی برای رمز عبور تایپ شود و اگر زبان کیبورد انگلیسی است کلمه مورد نظر که می تواند ترکیبی از اعداد و حروف باشد به فارسی تایپ شود بدین صورت علاوه بر انتخاب کلمه عبور امن، نحوه دسترسی آن فقط برای کاربر مشخص است.

وی افزود: استفاده از آنتی ویروس های بروز و فعال در حفظ امنیت ایمیل کاربر بسیار موثر است البته این نکته را باید در نظر داشت که این مورد در خصوص کامپیوتر شخصی کاربر قابل اطمینان است و استفاده از (کانت ایمیل در کافی نت ها با وجود نصب آنتی ویروس بر وی سیستم ایمن نیست).

این کارشناس امنیت اطلاعات خاطر نشان کرد: از کلیک کردن بر روی متن های درون ایمیل خود که معمولا شما را به سایتهای دیگری راهنمایی می کند خودداری کنید زیرا بسیاری از این صفحات جعلی بوده و در واقع قصد سرقت نام کاربری و کلمه عبور کاربر را دارد./ح
برچسب ها: ایمیل ، رمزعبور ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار