عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز با بيان اينكه اگر دانشجویان روحیه استقلا‌ل‌طلبی خود را حفظ کنند دچار انحراف نمي‌شوند، گفت: هر جامعه‌ای داراي گرایشات مختلف سیاسی است که اگر جریان دانشجویی به يکي از اين گروه‌ها متوسل شود تاثيرات منفي بر جامعه خواهد داشت.

علی مرتضویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در تحليل فعالیت‌های جنبش‌دانشجویی در کشور از دیرباز تاکنون اظهارداشت: گفتمان استقلال‌‌طلبي، عدالت‌خواهي و استكبارستيزي در کشور با توجه به گرايشات استكباري حكومت‌هاي پيشين و تلاش‌ دولت‌هاي غربي براي تسلط بر جامعه ايران، همیشه از مهمترين دغدغه‌هاي فکری دانشجویان بوده است.

وی با يادآوري حادثه 16 آذر 1332 گفت: حرکت اعترضي دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در روز 16 آذر 1332 به سفر ريچارد نیکسون به ایران که منجر به شهادت 3 تن از دانشجویان شد، طوفانی در فضاي دانشگاهي برپا کرد که تاکنون شاهد تاثیرات مثبت آن در ميان دانشجویان هستیم.

عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد در ادامه به تشريح ويژگي‌هاي جنبش دانشجويي در كشور پرداخت و گفت: ويژگي‌هايي همچون تحول‌طلبي، آرمان‌گرايي، عدم تعلق به ماديات و پست‌ و مقام و جوياي نام بودن در حوزه‌هاي علمي دانشجويان را به عنوان يک نيروي تاثيرگذار در جامعه معرفي کرده است.

وی بیان داشت:‌ در سال‌هاي قبل از انقلاب به دليل محدوديت براي عدم حضور جوانان در دانشگاه‌ها اين قشر پويا نتوانسته كه تحرك و پويايي لازم از خود نشان دهد؛ اين در حالي است كه بعد از وقوع انقلاب اسلامي در سال 57 شاهد حضور گسترده افراد با گرايش‌ها و سطوح مختلف مادي و فرهنگي در دانشگاه‌ها بوده‌ايم.

اين استاد دانشگاه با بیان اینکه دانشجویان را مي‌توان پارلمان سراسری در کشور دانست، خاطرنشان کرد: این قشر جوان به عنوان نمایندگانی از مردم در جامعه‌ به ایفا نقش می‌پردازند و با توجه به پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌ها برای سازندگی ایران موثر و کارآمد هستند. 

وی با بيان اينكه اگر دانشجویان با روحیه استقلا‌ل‌طلبی فعالیت‌های خود را ادامه دهند قطعا دچار انحراف نخواهند شد، گفت: هر جامعه‌ای داراي گرایشات مختلف سیاسی است که اگر در اين ميان جریان دانشجویی به گروه خاص اجتماعی،‌ سیاسی متوسل شود به دليل عدم سازگاري با ذات جریان دانشجویی تاثيرات منفي بر جامعه خواهد گذاشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مرکز در پایان خاطرنشان کرد: رعایت ظرافت‌های مختلف موجود در شاكله جريان‌هاي دانشجویی و حمایت مسئولان برای به جريان افتادن حرکت فکری این قشر، قطعا بر چشم‌انداز آینده  جامعه موثر خواهد بود. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: مرتضویان ، جنبش ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار