دبير تشکيلات جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران با بيان اينکه روح آرمان‌خواهي دانشجويان در 16 آذر سال 32، انقلاب اسلامي را پايه‌گذاري کرد،‌ گفت: جنبش‌هایی که بر اساس منفعت‌طلبی‌هاي گروهی و شخصی صورت می‌گیرد به سود نظام نبوده و به طور يقين نظام دست رد به سینه این نوع جنبش‌ها می‌زند.

ابوذر  قاسمي دبير تشکيلات جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهميت 16 آذر در ميان دانشجويان اظهارداشت: ریشه روز دانشجو از سال 1332 و از زمانی است که نیکسون به ایران سفر کرد و دانشجویان حزب‌الله این سفر را برنتابیدند و در روز 16 آذر انقلاب عظیمی را به پا کردند.

وي با بيان اينکه در حال حاضر جنبش دانشجويي به دنبال ارزش‌های 16 آذر سال 1332 است، ادامه داد: جنبش‌هایی که بر اساس منفعت‌طلبی‌هاي گروهی و شخصی صورت می‌گیرد، به سود منافع نظام نبوده و به طور يقين نظام دست رد به سینه این نوع جنبش‌ها می‌زند.

اين فعال دانشجويي به وظیفه دانشجویان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: عالمان و عارفان دینی می‌توانند، راهنمای خوبی برای دانشجویان باشند و نگذارند که سایت‌های خبری بیگانه و مخالف نظام و انقلاب الگوي جوانان کشورمان شوند.

 قاسمي با بيان اينکه 16 آذر روز زنده کردن روح آرمان خواهی جوانان است تصريح کرد: همین روحیه شجاعت و شهادت طلبانه بود که با شعار حق طلبي و استکبار ستيزي مبدل شد و انقلابی بزرگ را بوجود آورد.

دبير تشکيلات جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران  با بيان اينکه 16 آذر نماد استکبار و استعمار ستيزي است خاطرنشان کرد: در   16 آذر دانشجویان نتوانستند فضاي خفقان حاکم در جامعه را تحمل کنند و سر انجام با خون خود  با مستكبرين مبارزه كردند.  

انتهاي پيام/
  
 
برچسب ها: دانشگاه ، ارزش ، آذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار