معاون فرهنگي دانشگاه تهران با اشاره به تقارن روز دانشجو با روزهاي محرم حسيني گفت: همان‌گونه که امام حسين(ع) خون خود را فدا کرد و ظلم را نپذيرفت، دانشجو يان نيز در روز دانشجو تمرين استکبار ستيزي کنند.

عبدالرضا سيف معاون فرهنگي دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در تبيين برنامه هاي روز دانشجو گفت:مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران در روز چهارشنبه 15 آذر برگزار مي‌شود که در اين روز دانشجويان دانشگاه تهران از مسجد و مقبره الشهداي دانشگاه تهران تا سر در دانشگاه راهمپيمايي خواهند داشت و بعد از آن تشکل‌هاي دانشجويي به طور متمرکز در يک روز در تالارهاي دانشکده‌هاي خود مراسم مختلفي را به مناسبت روز دانشجو برگزار خواهند کرد.

وي پيام روز 16 آذر را استکبار ستيزي دانست و افزود: در 16 آذر 1332 سه دانشجوي مسلمان احمد قندچي، محمد شريعت‌رضوي و مصطفي بزرگ‌نيا در اعتراض به حضور نيکسون در تهران خون خود را فدا کرده و با شهادت خود نرفتن زير پرچم ظلم و استکبار را براي دانشجويان يادآور شدند.

سيف ادامه داد: دانشجو بايد در روز دانشجو تمرين استکبار ستيزي کنند و براي تحقق اين شعار «مي‌ميريم ذلت نمي‌پذيريم» تلاش کند.

معاون فرهنگي دانشگاه تهران در پايان بااشاره به همزماني روز 16 آذر با حماسه حسيني خاطر نشان کرد: همانگونه که امام حسين (ع) خون خود را فدا کرد و زير پذيرش ظلم زمانه خويش نرفت ما نيز بايد با الگوگيري از وي سازش ناپذيري با ظالمان را در دستور کار خويش قرار دهيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، تهران ، سیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار