عضو هيأت موسس دفتر تحكيم وحدت در جمع اعضاي اين دفتر به تبيين نقش جنبش دانشجويي در انتخابات مجلس نهم پرداخت و گفت: نقش جنبش دانشجويي بازسازي هويت در ميان جريان هاي سياسي است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمين سيد عباس نبوي عضو هيأت موسس دفتر تحكيم وحدت در جمع اعضاي اين دفتر در تبيين فضاي انتخاباتي حاكم بر كشور گفت: فضاي انتخابات در كشور هميشه پر تلاطم و پرشور بوده است.


وي با طبيعي دانستن اين امر اظهارداشت: 30 سال براي ثبات پيدا كردن ساز و كار جمهوري اسلامي زمان زيادي نيست و تلاش براي ادامه راهي متمايز با تمام دنيا و اثبات آن براي همه كار سختي است.


بنيان گذاري دفتر تحكيم وحدت عمده قهر و آشتي هاي سياسي را ناشي از رد صلاحيت افراد توسط شوراي نگهبان دانست و با انتقاد از نبود سازو كاري اساسي براي تعيين يا رد صلاحيت افراد اضافه كرد: بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه رد صلاحيت در اين دوره با دوره هاي قبل متفاوت است. رد صلاحيت در اين دوره به معناي ناكارآمدي فرد از تمام فعاليت هاي سياسي نيست؛ در حالي كه در دوره هاي قبل اين چنين نبود.


حجت الاسلام والمسلمين سيد عباس نبوي با انتقاد به ابتذال كشيده شدن مدل هاي دموكراسي در جوامع غربي اظهار داشت: ما بايد به دنبال الگويي بومي باشيم و مردم سالاري ديني در هيچ كشوري به جز ايران رعايت نشده است.


وي در ادامه گفت: سي سال تجربه حكومت اسلامي تجربه گرانقدري است و پيشرفت هاي خوبي در جمهوري اسلامي رخ داده است كه به مرور بهتر نيز خواهد شد.


حجت الاسلام نبوي در تبيين نقش دانشجويي در انتخابات مجلس نهم گفت: جنبش دانشجويي گم شده است و دانشجويان وظيفه اساسي خود را از ياد برده اند در گذشته مردم اسامي كانديداهاي خود را براساس ليست منتخب دانشجويان انتخاب مي كردند.


وي در پايان نقش جنبش دانشجويي را بازسازي هويت در ميان جريان هاي سياسي دانست و گفت: اين بازسازي در افرادي كه تجربه كار دانشگاهي را نداشته اند مفيد تر است. چرا كه از رفتارهاي عاميانه آنها جلوگيري مي شود و غياب دانشجويي لطمات بسياري را به جريان سياسي وارد مي كند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار