يك متخصص پوست و مو گفت: ‌هر چند درباره دليل رويش زياد موهاي زائد در خانم‌ها تحقيق و بررسي انجام نشده ولي به نظر مي‌رسد پيشرفت تكنولوژي و ماشيني شدن زندگي روي اين موضوع تاثير گذاشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دكتر سيما رسايي اظهار كرد: ممكن است تكنولوژي‌هايي كه در كشاورزي، دامپروري و تهيه و فراوري مواد غذايي در كارخانه‌ها استفاده مي‌شود، موجب شود كه مواد جديدي به مواد غذايي افزوده شده و اختلالاتي در سيستم هورموني بدن ايجاد كند.

 

رسايي تصريح كرد: موي زائد به دليل اختلال در هورمون‌ها ايجاد مي‌شود و ممكن است ترشح هورمون‌هاي مردانه در زنان افزايش يابد. اين مشكل در برخي افراد نيز به دليل مسايل ارثي ايجاد مي‌شود.

 

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: تغيير سبك زندگي و نداشتن خواب و استراحت كافي نيز ممكن است موجب اختلال هورموني شود. چاقي نيز در بروز اين مورد دخيل است.

 

وي ادامه داد: زنان در سن يائسگي مي‌توانند براي درمان موي زائد از ليزر استفاده كند و در اين زمينه هيچ مشكلي نيست و پس از آن بهبود مي‌يابد ولي افراد جوان بايد از لحاظ هورموني بررسي شوند، ‌اگر مشكلي وجود داشت به وسيله درمان دارويي رفع مي‌شود و پس از آن نيز از ليزر استفاده مي‌شود.

 

اين متخصص پوست و مو عنوان كرد: دارودرماني از رشد دوباره موهاي زائد پس از ليزردرماني جلوگيري مي‌كند، رشد موها پس از ليزر به دليل مشكلاتي هورموني است در حالي كه افراد آن را ناشي از مشكلات ليزر مي‌دانند. /س
برچسب ها: تفاوت ، درمان ، مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.