بانیان این حرکت می گویند : ما می خواهیم بر اساس آموزه های اسلامی مردم را در مورد مشکلاتی که طبیعت کشور را ما را تهدید می کند آشنا کنیم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دانش آموزان و دانش جویان اهل کشور مالزی به دنبال این هستند تا با استفاده از تعالیم اسلامی راه هایی را برای افزایش ارتقاء وضعیت محیط زیست در کشور خود ارائه کنند.

دانشجویان مالزیایی بر این اساس در حال برگزاری جلسات هفتگی هستند که بر اساس آن سعی می کنند با پیروی از دستورات اسلامی راه حل های بهتری پیدا کنند. "رضوان اسلام" دانشجوی رشته مهندسی و یکی از بانیان این طرح در این باره می گوید: پیامبر اسلام (س ) و قرآن کریم درباره همزیستی عناصر مختلف در طبیعت سخن گفتند و ما نیز به دنبال این هستیم که با پیروی و الگوگیری از این سخنان و دستورات به دنبال منابع انرژی پاک و تجدید پذیر برای کشورم و کل دنیا باشیم.

اخیرا در کشور مالزی کتابی به چاپ رسیده است که موضوع آن اهمیت دادن دین اسلام به حفظ محیط زیست است. این کتاب برای بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان مالزیایی که در این حوزه فعال هستند مهم تلقی می شود. رضوان به همراه چندین همکلاسی خود جلساتشان را با خواندن قرآن آغاز کرده و با انگیزه ای که از این کتاب مقدس گرفتند فعالیت خود را آغاز کردند.

"مصطفی حسن" مدیر یک مرکز در کشور مالزی به نام "فهم اسلامی مالزی" است. بنیاد وی در زمینه تغییرات به وجود آمده در کره زمین و کارهای قابل انجام توسط مسلمانان برای بهبود وضعیت فعلی محیط زیست فعالیت می کند. وی در این باره می گوید: ما می خواهیم بر اساس آموزه های اسلامی مردم را در مورد مشکلاتی که طبیعت کشور را ما را تهدید می کند آشنا کنیم.

رضوان اسلام نیز به همراه بسیاری از همفکران دانشجوی خود کمپین هایی را برای جمع آوری و بازیافت زباله آغاز کرده و در ادامه به حضور در دانشگاه ها و سخزانی در مورد مسائل محیط زیستی می پردازد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار