نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دلايل اصلي تحريم رسانه ملي از سوي آمريکا را برشمردند و مطرح کردند: روشنگري‌هاي صدا و سيما در جهان و تاثير مثبت آن در بيداري اسلامي و جنگ 8 روزه غزه، دلايل اصلي اقدام غرب براي تحريم رسانه ملي است.

بر اساس گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روشنگري‌هاي صدا و سيما در جهان و تاثير مثبت آن در بيداري اسلامي و جنگ 8 روزه غزه را از دلايل اصلي اقدام غرب براي تحريم رسانه ملي دانستند. 


شجاعي كياسري مطرح كرد؛
اطلاع‌رساني صادقانه و شفاف رسانه ملي؛ دليل آمريكا براي تحريم صدا و سيما

عضو كميسيون شوراها و امور داخلي گفت: اطلاع‌رساني صادقانه و شفاف رسانه ملي در جريانات اخير منطقه موجب شد تا سناي آمريكا سازمان صدا و سيما را تحريم كند تا به زعم خودشان مسير آگاهي‌بخشي به ملتهاي منطقه از اين طريق سد شود.
 



نقوي حسيني:
تحريم صدا و سيما، ايستادگي شبكه‌هاي ايراني در مقابل هزاران شبكه غربي را اثبات كرد

در ادامه سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: تحريم رسانه ملي از سوي سناي آمريكا بيانگر اين موضوع است که شبکه‌هاي برون مرزي محدود كشورمان در قبال دو هزار شبکه غربي که به فعاليت‌هاي رسانه‌اي منفي عليه ملتهاي منطقه مي‌پردازند، با تمام قدرت ايستادگي کرده‌اند.



قاضي‌زاده:
غرب تاب شنيدن پيام حق رسانه‌هاي ايراني را ندارد


همچنين عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفت: رسانه ملي در جهان اسلام به خوبي نقش آفريني مي‌کند و صداي اسلام واقعي را به نقاط مختلف دنيا با تمام صحت و شفافيت مي‌رساند اما غرب تاب شنيدن پيام حق رسانه‌هاي ايراني را ندارد و لذا دست به اقداماتي نظير تحريم صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران مي‌زند.
 


نديمي:
تحريم صداو سيما نشاندهنده ضعف غرب در منزوي کردن ايران است


نماينده مردم لاهيجان در مجلس گفت: آمريکا به نفوذ رسانه‌اي جمهوري اسلامي ايران در همه جاي دنيا اذعان داشته و به همين دليل تلاش دارد تا با تحريم صدا و سيما بااين نفوذ مقابله كند.



ثروتي:
صداقت و افشاگري صداو سيما براي غرب گران تمام شده است


در همين راستا عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: افشاگري صداو سيما در عرصه رسانه‌اي براي غرب گران تمام شده است و استکبار جهاني هم با تحريم به دنبال محدوديت انتشار خبري و جلوگيري از افشاگري توسط صدا و سيما است.




دواتگري:
مدعيان آزادي بيان با تحريم صدا و سيما نشان دادند كه گفتار و عملشان تناقض دارد


در ادامه عضو کميسيون امنيت‌ ملي مجلس گفت: تحريم صدا و سيما از سوي سناي آمريکا نشان داد كه غرب برخلاف ادعاي حمايت از آزادي بيان در عمل متناقض رفتار مي‌كند.




فرهنگي:
صدا و سيما مجموعه‌اي تأثيرگذار است/ نگراني غرب از تجلي انتقال مفاهيم در رسانه ملي


همچنين عضو هيئت رئيسه مجلس گفت:غربي‌ها مي‌دانند که تحريم صدا و سيما اثر عکس دارد يعني از يک طرف نشان مي‌دهد که جمهوري اسلامي ايران مجموعه‌اي تأثيرگذار است و از سوي ديگر نشان مي‌دهد که به آنها به چه ميزان رفتارهاي دوگانه دارند.



عليپور مطرح كرد
تلاش براي انتقام از صدا و سيما براي ايفاي نقشي سازنده‌ در روشنگري افکار عمومي


در همين راستا سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس گفت:ما به صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران افتخار مي‌کنيم، کارکرد صدا و سيمادرسطح جهان و منطقه بسيار موثر بوده و ما به نوبه خود حمايت و پشتيباني خود را از صدا و سيما اعلام مي‌کنيم.




كامران:
پيام‌هاي صداو سيما عامل ترس آمريكا از رسانه ملي است/ تحريم صدا و سيما؛ سند بي‌توجهي غرب به آزادي بيان


عضو کميسيون امنيت ملي نيز درباره طرح تحرين صدا و سيما گفت: ملت‌ها سخن حق را مي‌پذيرند و از آنجا كه پيام‌هاي صدا وسيما واقعي و صادقانه است موجب شده تا آمريكا از آن هراس داشته باشد.



حسيني:
تحريم صدا و سيما دروغگويي غرب را اثبات کرد/ مخالفت غرب با اطلاع‌رساني شفاف صدا و سيما


در پايان نماينده قزوين، آبيک و البرز در مجلس شوراي اسلامي گفت: تحريم صدا و سيما نشان مي‌دهد که صدا و سيما اثرگذار بوده که اول اروپا شبکه‌هاي ماهواره‌اي را تحريم کرده و الآن هم سناي آمريکادست به تحريم صدا و سيماي زده است.




انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار