تامين سلامت انسان به عنوان اساسي ترين سرمايه محور توسعه پايدار هر جامعه از مهم ترين دغدغه هاي تمام نظام هاي حكومتي دنيا به شمار مي رود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، استاندار خراسان رضوی در دیدار با اعضاي هيات رييسه دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بیان این مطلب گفت: از آن جا كه سلامت كالايي عمومي و تامين زيرساخت هاي آن وظيفه اي حاكميتي ست؛ ارتباط و تعامل دو سويه ميان اجرا و حاكميت اجتناب ناپذير و در روند ارتقاي شاخص هاي سلامت تاثير گذار مي باشد.

محمد حسین فروزانمهر افزود: به منظور ارتقاي سرانه سلامت به ويژه در مناطق كم برخوردار بايد رويكردي عادلانه، استراتژيك و برنامه محور داشته باشيم.

فروزان مهر با اشاره تجميع دستگاه هاي سلامت محور، راه اندازي شوراي عالي سلامت و سازمان بيمه و سلامت كشور تصريح كرد: بايد از اين ظرفيت ها در جهت هم افزايي و همسو كردن فعاليت هاي دستگاه هاي بهداشتي و درماني استفاده شود.

استاندار خراسان رضوي ضمن اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري، برنامه ريزي براي افزايش اميد به زندگي و عدم تحديد مواليد جهت جلوگيري از افزايش ميانگين سن جامعه را ضروري برشمرد.

وي اظهار داشت: طبق آمار موجود متوسط سن جمعيت ايران در حال تغيير از جواني به ميانسالي ست؛ از اين رو
داشتن استراتژي مشخص در حوزه سلامت از اهميتي غير قابل انكار برخوردار است.

فروان مهر گفت: با توجه به موارد ياد شده تدوين پيوست سلامت در طرح هاي بزرگ اقتصادي و عمراني بسيار ضروريست.

رييس شوراي بهداشت و سلامت خراسان رضوي در بخش ديگري از سخنانش به موضوع اجراي طرح پزشك خانواده و نظام اجرا اشاره كرد و گفت: اجراي صحيح و دقيق اين طرح امكان استفاده برابر تمام قشر هاي جامعه از خدمات پزشكي را فراهم خواهد كرد.

وي ضمن تاكيد بر سرعت بخشيدن به روند راه اندازي سامانه پرونده الكترونيك سلامت اظهار داشت: بهره برداري از اين سامانه علاوه بر كاهش هزينه هاي ملي، دسترسي پزشكان به پرونده هاي افراد و تصميم گيري در روش معالجه را تسهيل مي كند.

استاندار خراسان رضوي به موضوع توسعه گردشگري سلامت نيز اشاره و تصريح كرد: حضور زايران خارجي در مشهد از يك سو و زيرساخت هاي قابل قبول استان در حوزه درماني از سوي ديگر زمينه را براي گسترش توريسم درماني فراهم كرده است.

توجه به مباحثي چون ارايه الگوي تغذيه صحيح و جلوگيري از نهادينه شدن عادت هاي غلط غذايي در جامعه از ديگر تاكيدات استاندار خراسان رضوي بود.  /س

برچسب ها: سلانت ، انسان ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.