هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال یک مهمان ناخوانده دارد، آلودگي هوا هر از گاهی در این فصل از سال برنامه بازي ها را به تعویق می اندازد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در حالی هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز دوشنبه 13 آذر در 8 ورزشگاه برگزار می شود که فردا سه شنبه 14 آذر بازی داماش و استقلال با یک روز تعویق در ورزشگاه عضدی گیلان برگزار خواهد شد.

**مس کرمان_صبای قم

صبا چاره ای جز توقف مس ندارد


تیم مس کرمان که در رده نهم جدول با 23 امتیاز قرار گرفته است میزبان صبای 20 امتیازي در رده دوازدهم است، این بازی در حالی اهمیت دارد که صبا نسبت به هفته های اول فصل نزول داشته است و مس کرمان برعکس صبا پله های جدول لیگ را به سمت بالای جدول طی می کند و صبا 3 امتیاز را برای حفظ کردن جایگاه خود در میانه های جدول احتیاج دارد و در ضمن صمد مرفاوی سرمربی صبا چاره ای جز پیروزی در این دیدار ندارد.

**سایپای البرز_گهر درود

سایپایی ها به هم خوردند


سایپا در ورزشگاه خود میزبان گهر درود خواهد بود در حالی که سرمربیان دو تیم قبل از این دیدار از یکدیگر تعریف کردند چون خود را سایپایی می دانند.

مجتبی تقوی و مایلی کهن دو سایپایی معروف هستند که در هر دو به 3 امتیاز احتیاج دارند تا یکی به صدر جدول نزدیک شود و دیگری از قعر جدول بالاتر بیاید ولی گهر با ورزشگاه انقلاب کرج غریبه نیست چون ابتدای فصل در انقلاب کرج میزبان لیگی ها بود.

**آلومینیوم هرمزگان_سپاهان اصفهان

زردها به هم خوردند


در جدال آلومینیوم و سپاهان چیزی که به چشم می خورد مقابله آلومینیوم زردپوش با دیگر تيم زردپوش يعني سپاهان است این بار ندارها سعی دارند نمایش قابل قبولی با تیم دیگر زرد پوشان لیگ داشته باشند که نائب قهرمان آسیا و چندین بار قهرمانی لیگ را در کارنامه دارد، اگر آلومینیوم بتواند سپاهان را متوقف کند افتخاری بزرگ را به دست مي آورد تا یک زرد پوش دیگر لیگ بتواند از قعر جدول و 16 امتیازی های ته جدول فاصله بگیرد، چرا که 4 تیم قعر جدول 16 امتیازی هستند.

**ذوب آهن اصفهان_ملوان انزلی

اولین فرصت برای پیروزی کاظمی


درحالی تیم های ذوب آهن اصفهان و ملوان انزلی در اصفهان رو در روی همدیگر خواهند ایستاد که این دو تیم به تازگی مربیان خود را تغییر داده اند، مربیان قدیمی لیگ برتر یعنی فرهاد کاظمی و محمد احمدزاده جدال سختی را خواهند داشت، ولی کاظمی می تواند به اولین 3 امتیاز خود در تیم ذوب آهن اصفهان برسد و میزبان بودن در این بازی کفه ترازو را برای او سنگین تر کرده است، ولی نباید از تیم ملوان که می خواهد در صدر جدول باقی بماند گذشت چون این تیم با گرفتن 3 امتیاز می تواند در رتبه سوم باقی بماند و به این راحتی امتیاز از دست نمی دهد.

**پیکان تهران_صنعت نفت آبادان

گواردیولا مقابل یک برزیلی


تیم فوتبال پیکان تهران در حالی میزبان صنعت نفت آبادان است که سخت به دنبال فرار از سقوط به انتهای جدول است و باید آبادانی ها را شکست بدهد تا با کسب 3 امتیاز، امتیازات خود را به 22 رساند تا کمی از ته جدول فاصله بگیرد ولی نفت آبادان 10 امتیازی که در رتبه هفدهم جا خوش کرده است با کاسیمیرو به دنبال احقاق حق است تا نفتی ها حداقل یک رتبه بالاتر بیایند و کاسیمیرو پس از بازگشت دوباره به آبادان دل هواداران دو آتیشه برزیل ایران را به دست بیاورد و چاره ای جز شکست گواردیولا ایران را ندارد حالا باید دید ویسی جوان می تواند کاسیمیرو برزیلی با تجربه را زمین گیر کند.

**راه آهن تهران_فجر سپاسی شیراز

جدال سرهنگ با دایی


رأس ساعت 15:15 در ورزشکاه اکباتان جدال راه آهن تهران و فجر سپاسی شیراز دیدنی خواهد بود. جدال محمود یاوری و علی دایی از این لحاظ دیدنی خواهد بود که یاوری که لقب سرهنگ دارد با سربازان جوان خود به مصاف تیم جوان دایی خواهد رفت و همیشه دیدارهای این دو تیم در ورزشگاه اکباتان با حذابین های خاصی همراه است.

**فولاد خوزستان_نفت تهران

دیدار فرکی با تیم سابق خود


دیدار نفت تهران و فولاد در خوزستان در حالی اهمیت دارد که سال قبل حسین فرکی تیم نفت تهران را به رتبه چهارم جدول رساند و این فصل نیز حسین فرکی با فولاد خوب نتیجه می گیرد و با این تیم به رتبه سوم رسیده است و خیلی دوست دارد که مقابل تیم دو سال گذشته خود قرار بگیرد از این رو تقابل ابراهیم زاده سرمربی کنونی نفت تهران با حسین فرکی سرمربی سابق نفت تهران اهمیت پیدا می کند هم اکنون نفت تهران پس از گذشت 16 هفته در مکان دهم قرار گرفته است.

**پرسپولیس تهران_تراکتورسازی تبریز

پرتغالی ها در آزادی به هم رسیدند


دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی نبرد مربیان پرتغالی هاي لیگ است. تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی و مانوئل ژوزه سرمربی پرسپولیس فقط برای اثبات شایستگی های خودشان به جدال یکدیگر می اندیشند تا نشان دهند که کدام تفکر پرتغالی برتر است، تراکتور 25 امتیازی در رتبه ششم جدول و پرسپولیس 21 امتیازی در رتبه یازدهم می توانند با 3 امتیاز به صدر نزدیک شوند، تراکتور با پیروزی به رتبه های سوم و چهارم می اندیشد و پرسپولیس به رتبه های هشتم و نهم خواهد رسید حالا باید منتظر ماند و دید که کدام پرتغالی شایسته تر خواهد بود و تیم خود را به صدر نزدیکتر می کند.

**داماش گیلان_استقلال تهران

دیدار رفقای قدیمی

داماش با حمید درخشان و استقلال با امیر قلعه نوعی برخورد دو رفیق قدیمی خواهد بود.


قلعه نوعی و درخشان در دهه 60 یکی در استقلال و دیگری در پرسپولیس به عنوان بازیکن در مقابل هم قرار می گرفتند و در تیم ملی هم بازی بودند ولی این بار اندیشه های درخشان و قلعه نوعی به عنوان سرمربی در چمن مصنوعی عضدی رشت دیدار خواهد بود.

دیدار داماش گیلان و استقلال تهران با تعویق یک روزه به دلیل شرایط جوی یک روز دیرتر و شنبه 14 آذر برگزار می شود./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار