انجمن دفاع از قربانيان تروريسم طي نامه‌اي به در خواست بان‌کي‌مون براي پناهندگی منافقین واکنش نشان داد و خواستار توجه جدي دبير کل سازمان ملل به پرونده سياه و جنايتکارانه اين گروهک تروريستي شد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در گزارشی خطاب به شورای امنیت از کشورهای عضو سازمان ملل خواست به اعضاي گروهک تروريستي منافقين پیشنهاد پناهندگی بدهند.

بان‌کی‌مون قبل از این مارتین کوبلر نماینده ویژه خود در امور عراق را مامور کرده بود گزارش چهارماهه اخیر از وضعیت انتقال ساکنان پادگان اشرف به کمپ لیبرتی را به وی ارائه کند.

در واکنش به این سخنان بان‌کی مون،  انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با ارسال نامه ای، با توجه به اقدامات خرابکارانه این گروهک تروريستي از جمله حمله اخیر به سفارت ایران در برلین و تهدیدهای تروریستی ساکنان کمپ لیبرتی به عنوان شبه نظامیان آموزش دیده برای شهروندان کشورهای احتمالی پذیرنده، فراهم کردن زمینه رهایی این افراد از اسارت گروهک تروریستی منافقين به کمک نهادهای حقوق بشری را اولویت اصلی در این زمینه عنوان کرد. در این نامه آمده است:
 
جناب دبیر کل! نگاه انسان دوستانه شما به موضوع شهروندی و اینکه هر فرد باید از حقوق اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی مناسب برخوردار باشد امری زیبنده و شایان تحسین است بی شک درخواست تان از کشورهای عضو سازمان ملل برای اعطای پناهندگی به ساکنان کمپ لیبرتی را می توان در همین راستا ارزیابی کرد.
 
انجمن دفاع از قربانیان تروریسم متشکل از خانواده های قربانی ترور که بخشی اعظمی از آنها را خانواده های قربانی گروهک تروریستی منافقين تشکیل می دهند با همین طرز تلقی و هدف داشتن جهانی عاری از ترور و زندگی در صلح برای همگان، آرمان بزرگ و عالی برای خود تعریف کرده است، در چارچوب همین آرمان بزرگ است که به اعضای گروه های تروریستی منافقين به عنوان دسته دیگری از قربانیان تروریسم می نگرد که باید برای نجات آنها کاری کرد.
 
جای تردید نیست که نجات ساکنان لیبرتی وظیفه بزرگی است. با این وجود، طرح این سوال اهمیت زیادی پیدا می کند که دولت های عضو سازمان ملل چگونه می توانند به ساکنان کمپ لیبرتی به عنوان اعضای گروهک تروریستی منافقين اعتماد کرده و به آنها پناهندگی دهند؟ خصوصا که این افراد به عنوان شبه نظامی، دوره های نظامی، حملات تروریستی و خرابکاری را در سال های سکونت در پادگان اشرف و عضویت در ارتش دروغين آزادیبخش ملی گذرانده اند؟
 
از طرفی به خاطر سال ها سلطه ساختار فرقه ای حاکم بر رفتار و مناسبات درونی آنها عملا دچار افسردگی روحی و روانی بوده و با توجه به شستشوی مغزی بسیاری از آنها در طول این مدت دست زدن به اقدامات خطر آفرین و خرابکارانه از سوی این افراد بسیار محتمل است.

 خودسوزی های ژوئن 2003 ده تن از اعضای اين گروهک تروريستي در اعتراض به دستگیری مریم رجوی سرکرده اين گروهک  نمونه ای از اقدامات خطر آفرین و تهدیدهای تروریستی این گروه برای شهروندان اروپایی و کشورهای احتمالی پذیرنده است.
 
قطعا اطلاع دارید تنها چند روز قبل، بیش از 30 نفر از اعضای این گروهک تروریستی به سفارت ایران در برلین حمله ور شدند. در این حمله، مهاجمان با تجهیزات کامل از در و دیوار سفارت بالا رفته و با بریدن سیم‌خاردارهای ضخیمی که برای حراست از ساختمان سفارت تعبیه شده بود وارد محیط مرکز دیپلماسی ایران در آلمان شدند. وقتی تنها با اعطای پناهندگی به سی نفر از این افراد که شما نیز در صحبت هایتان به آن اشاره کردید این گروهک تروريستي دست به چنین اقدامات غیر قانونی و خارج از عرف دیپلماتیک می زند تصور اینکه بیش از سه هزار نفر آموزش دیده شبه نظامی با آموزه های خاص فرقه ای که به آنها داده شده تا چه حد می توانند مخل امنیت باشند چندان دشوار نیست.
 
جناب رئیس!
 
بر این اساس به نظر می رسد قبل از هر چیز ساکنان لیبرتی باید دوره های بهبودی سلامت روحی روانی را گذرانده و برای آنها فرصت تنفس در خارج از ساختارهای گروهک تروريستي منافقين فراهم شود. در چنین شرایطی لازم است این افراد با وساطت نهادهای حقوق بشری فرایند دوره های درمان روانی زندگی در خارج از چهارچوب های غیر انسانی فرقه را طی کنند.
 
توجه به این نکته می تواند از اولویت های اصلی در این خصوص باشد، زیرا صرف اعطای پناهندگی نمی تواند مشکلی را حل کند. حتی بالعکس می تواند کاملا مشکل ساز شود. تا وقتی که ساکنان لیبرتی در اسارت تشکيلات تروريستي رجوي گرفتار شده اند و اجازه ارتباط با دنیای واقعی نداشته و همچنان در فضای فکری گروهک تروريستي منافقين سیر کنند می توانند تهدیدهای بالقوه جدی برای امنیت کشورهایی به حساب بیایند که بخواهند به آنها پناهندگی بدهند.

همین تهدید بالقوه این افراد به عنوان شبه نظامیان آموزش دیده سب شده تا هیچ کشوری حتی کشورهای اروپایی حاضر به پذیرش آنها نشود. بر خلاف تصور دولتمردان غربی، خروج نام اين گروهک تروريستي از لیست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا نیز نتوانسته کمکی به این وضعیت بکند زیرا بر کسی پوشیده نیست که گروهک تروريستي منافقين با ساختار فرقه ای و کاملا غیر دموکراتیک تهدید جدی برای صلح و امنیت است.

انتهاي پيام/
 
پ2
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار