دبیر کل سازمان ملل متحد از جامعه جهانی برای پناه دادن به جانیان سازمان تروریستی منافقین دعوت بعمل آورد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، درحالی که اغلب کشورهای مستقل از پذیرش اعضای گروهک تروریستی منافقین سر باز میزنند و اعضای این فرقه امکان سکنی گزیدن دسته جمعی را تقریبا در هیچ کشوری ندارند ، دبیر کل سازمان ملل متحد از کشورهای جهان دعوت بعمل آورد تا به این افراد پناه دهند.

رویترز نوشت: ‌بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، در گزارشی به شورای امنیت این سازمان اعلام کرد  3122 تن از اعضای سازمان (تروریستی) مجاهدین خلق به کمپ حریت (آزادی) منتقل شده‌اند، اما حدود صد تن از آنها هم‌چنان در اردوگاه اشرف برای کمک به بستن آن باقی مانده‌اند.

بنابر ادعای وی ، تاکنون 31 تن از اعضای این گروهک را کشورهای دیگر پذیرفته‌اند و حال ضرورت دارد که سایر آنان نیز از کشورهای دیگر پیشنهاد پناهندگی دریافت کنند.البته این نکته افزودنی است که چندی قبل آمریکا نام منافقین اشرف را از فهرست گروههای تروریستی اش خارج کرد تا اثبات کند خود حامی درجه اول این فرقه خطرناک و انسان ستیز است.

در همین حال در جریان درگیری‌ها میان منافقین ساکنان اشرف و نیروهای امنیتی عراق نیز که سال گذشته رخ داد، 34 تن کشته شدند.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش تازه خود ادعا کرد: «اگر کشورهای عضو التزامی جدی به پذیرش ساکنان سابق کمپ عراق جدید (اشرف) نداشته باشند، هیچ راه‌ حل قابل قبولی به دست نخواهد آمد.»

دبیرکل سازمان ملل افزود: «من از کشورهای عضو می‌خواهم که هر چه زود‌تر به ساکنان این پایگاه پیشنهاد پناهندگی بدهند و آنها را تحت حمایت بین‌المللی قرار دهند.»

این اقدام بان کی مون پیامی روشن برای جامعه بین الملل در خصوص حمایت باندهای بزرگ سیاسی در سطح جهان از تروریسم لجام گسیخته و دولتی است که مصداق آن را شاهد هستیم.

گروهک تروریستی منافقین تا کنون هزاران نفر از شهروندان ایرانی را با روش های جنون آمیز و بسیار خشونت بار به قتل رسانه و یا مورد تهدید و آزار و اذیت قرار داده است ، همچنین این گروهک ترتیب برخی از سو قصد ها به جان ایرانیان ساکن خارج از کشور را نیز داده است که فهرست بلند بالای جرائم ضد انسانی این فرقه در اختیار مجامع بین المللی نیز قرار گرفته است.

علت اصلی مخالفت دولت عراق با حضور و تاخت و تاز دوباره فرقه رجوی در عراق ، مشارکت این گروهک در سرکوب کردها و شیعیان عراق به رهبری صدام حسین است که در تاریخ جنایات ضد بشری صدام و در کنار وی نام مسعود رجوی سرکرده این فرقه نیز خودنمایی میکند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.