نماینده سازمان ملل در عراق در گزارش 4 ماهه خود به شورای امنیت در خصوص اشرف و لیبرتی تاکید کرد که قرار بر این بوده که کمپ لیبرتی یک مکان موقت برای اسکان اعضای گروهک تروریستی منافقین باشد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از مؤسسه راهبردی دیده‌بان، مارتین کوبلر در گزارش خود ضمن اشاره به انتقال 3112 نفر از اعضای منافقین از پادگان اشرف به کمپ لیبرتی گفت: صد نفر از گروهک تروریستی منافقین همچنان در پادگان اشرف باقی مانده‌اند تا برای فروش لوازم این پادگان اقدام نمایند و با توجه به طولانی شدن روند فروش لوازم و اعتقاد دولت عراق به وقت‌کشی اعضای باقی مانده در اشرف، صبر دولت عراق رو به پایان است.

من مجدداً به ساکنان پادگان اشرف فراخوان می‌دهم تا با دولت عراق همکاری کند تا همه مسائل حل و فصل نشده مربوط به اموال را حل و فصل کنند و همچنین از ساکنان هر دو کمپ لیبرتی و اشرف می‌خواهم که به قوانین دولت عراق التزام داشته باشند.

کوبلر در بخشی از سخنانش ضمن یادآوری این نکته که مانيتورهای سازمان ملل در کمپ ليبرتی شرايط انسانی ساکنان را به طور روزمره مانيتور می‌کنند، اضافه کرد: با اين حال ساکنان لیبرتی غالباً از دسترسی سازمان ملل به برخی نقاط ممانعت می‌کنند که اين موضوع مانع انجام وظيفه آنها می‌شود.

وی در پایان از دولت عراق به خاطر همکاری‌اش در طول سال 2012 تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد تا در سال آینده نیز همکاری‌ها ادامه یابد.

انتهای پیام/
پ2
برچسب ها: منافقین ، اشرف ، لیبرتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار