رهبران هندو نیز قدردان این تلاش مسلمانان هستند و بارها اعلام کرده اند که در صورت نبود حمایت مسلمانان این بنا تا کنون باقی نمانده بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، واقع شدن یک مسجد و یک معبد بودایی در روستایی در منظقه کشمیر هند سالهاست که به نمادی از همزیستی مسلامت آمیز این دو آیین بدل شده است.

روستای "ترهگام" در منطقه کشمیر هند یکی از مناطقی است که همیشه در نزدیکی کانون های درگیری قومی و مذهبی قرار داشته است. اما مسلمانان و هندوها در این روستا توانسته اند برای سالهای طولانی در کنار یکدیگر زندگی کنند. حتی در زمان درگیری های مذهبی، مسلمانان وظیفه حفاظت از معبد را به عهده می گیرند.


نمایی از محل قرار گرفتن مسجد و معبد

در حال حاضر هیچ خانواده هندویی در این روستا زندگی نمی کند اما سالهاست که مسلمانان با نگهداری از این معبد این امکان را برای خانواده های هندو فراهم می کنند که به این منطقه سفر کرده و در معبد به عبادت بپردازند.

رهبران هندو نیز قدردان این تلاش مسلمانان هستند و بارها اعلام کرده اند که در صورت نبود حمایت مسلمانان این بنا تا کنون باقی نمانده بود.


مسجد مسلمانان منطقه

در برابر این مسجد و معبد چشمه آبی تاسیس شده است که آب چندین روستا در اطراف را تامین کرده و برای هر پیروان هر دو دین مقدس به حساب می آید. قدمت این معبد به حدود 400 سال پیش برمی گردد و این مسجد چند سال بعد توسط مسلمانان صوفی مذهب در کنار این معبد ساخته شده است. در حال حاضر ارتش هندوستان برای مدتی است که به کمک مسلمانان آمده و وظیفه حفاظت از این معبد را بر عهده گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار