اهالي قدس از حکام و کشورهاي عربي به سبب ترک کردن قدس و مسئله فلسطين و گرفتار شدن در دام برنامه هاي آمريکايي صهيونيستي انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ شهروندان قدس مي گويند حکام عرب که گرفتار برنامه هاي آمريکايي صهيونيستي شده اند قدس و تلاش هايي را که براي يهودي سازي و تغيير ماهيت عربي و اسلامي و مسيحي آن مي شود رها کرده اند و فقط سوريه و محور مقاومت است که از ملت فلسطين در دفاع از حقوق خود  حمايت مي کند.

عطا فرحات در گزارشي در اين باره با اشاره به تلاش هاي رژيم اشغالگر براي يهودي سازي قدس از طريق شهرک سازي، حفاري ها در زير مسجد الاقصي و مصادره منازل فلسطينيان و کوچاندن اجباري ساکنان آنها افزود: اهالي قدس مي گويند آنچه در قدس روي مي دهد مبارزه اي بي امان بين فلسطينيان ساکن اين شهر و رژيم اشغالگر است و اين در حاليست که اعراب قدس را فراموش کرده اند.

محمد جادالله عضو ائتلاف حامي قدس گفت: نظام هاي عربي قدس را فراموش کرده اند. آنها به طور کامل با اسرائيل همدست هستند و فقط محور مقاومت است که مي تواند از مسئله فلسطين و بخصوص قدس حمايت کند. اين محور از جنبش مقاومت فلسطين، سوريه و مقاومت لبنان تشکيل مي شود.

سليمان شقيرات عضو هيأت عمل ملي در قدس گفت: سوريه به سبب حمايت خود از مقاومت فلسطين و لبنان و نيز عراق و تسليم نشدن در برابر شروط اسرائيل و آمريکا هدف توطئه قرار گرفته است و گروه هاي مسلح در اين کشور دست به اقدامات خرابکارانه مي زنند.

عبداللطيف غيث عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادي فلسطين گفت: دشمنان ملت فلسطين و سوريه و امت عرب مي خواهند سوريه را نابود کنند و اين مسئله به هيچ وجه به نفع فلسطين و قدس نيست.

فريد الطويل اسير آزاد شده فلسطيني گفت: توطئه بزرگي عليه سوريه شکل گرفته است و تلاش مي شود اين کشور تجزيه شود و سايکس پيکوي جديدي شکل بگيرد ولي اراده ملت سوريه اين توطئه را شکست داد. ابوممدوح تاجر اهل قدس نيز از ارتش سوريه به سبب مقاومت براي دفاع از همه امت عرب ستايش کرد.

برچسب ها: قدس ، عرب ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار