به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان رئيس تعميرگاه ريختهگري ناحيه فولاد سازي و نورد پيوسته فولاد مبارکه ضمن اعلام اين خبر پيرامون خصوصيات اين تجهيز افزود: ماشين ريخته گري از قسمتهايي بنام سگمنت تشکيل شده است که ، هدايت تختال، خنک کاري، صاف کردن و همچنين کاهش ضخامت آن را برعهده دارد.
جواد صباغي با بيان اينکه اين سگمنتها داراي قسمتهاي متعدد از قبيل: شاسي فلزي، روليک، ساپورت و بيرينگ روليک، سامانه هاي گريسرساني، خنک کاري مدار باز و بسته و هيدروليک ميباشد افزود: اين تجهيزات تماماً از کشورهاي خارجي از جمله ايتاليا در بازه زماني و هزينههاي زيادي تامين مي گرديد.
وی ادامه داد: با توجه به محدوديتها و هزينههاي زيادي که تامين خارجي اين سگمنتها بدنبال داشت، تصميم گرفته شد شاسي فلزي اصلي آن که از قطعات مهم سگمنت مي باشد در کشور و به دست صنعتگران داخلي تهيه گردد.
جواد صباغي با بيان اينکه سگمنت بومي سازي شده پس از طي کردن مراحل ساخت با همت کارکنان تعميرگاه واحد ريخته گري، آماده سازي، تنظيم و در ماشين ريخته گري نصب گرديد، تصريح کرد: اين سگمنت طي چند نوبت در ماشين ريخته گري نصب شد و با توليد 510 هزار تن تختال بدون هيچ مشکلي به کار خود ادامه مي دهد.
وي در خاتمه ضمن قدرداني از همه کساني که در اين زمينه همکاري نمودند، خاطرنشان کرد: با ساخت اين تجهيز و صرفه جويي 300 هزار دلاري در اين راستا، برگ زرين ديگري به کارنامه فولاد مبارکه در بخش بومي سازي قطعات اضافه شد./س