نماینده ارومیه در خانه ملت گفت: نکته مهم این است که مالیات را جز مسئولیت‌های مستقیم تحویل گیرنده می‌گذارند یعنی قشر محروم و مستضعف، از این واجب‌تر چه داریم که بتوانيم بیش از 10 درصد جمعیت کشور را با این طرح حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در جلسه علني امروز (يكشنبه 12 آذرماه) مجلس در رابطه با طرح دو فوریتی حذف مالیات از مسکن مهر گفت: باید به این مسئله توجه داشته باشیم که تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار،  افراد بی‌بضاعت و دانشجویان به دفاتر ما مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اشاره به اينكه این امر قابل تامل است، تصریح کرد:  این افراد توانایی پرداخت حداقل هزینه مسکن را ندارند و از ما مطالبه کمک می‌کنند بنابراین تصویب این طرح حداقل انتظار برای حمایت از کسانی است که نیازمند مسکن هستند.

وی در ادامه افزود: حال که دولت و مجلس زحمت کشیده باید شرایط را فراهم کنیم، مجلس باید هر کاری می‌تواند انجام دهد حتی اگر می‌تواند آجر و لوله و مصالح فراهم کند باید زمینه‌ کمک‌رسانی فراهم باشد که یکی از زمینه‌هاي آن مالیات است.

نماینده ارومیه در خانه ملت تصریح کرد: در حال حاضر دولت دو نوع مالیات را از متقاضیان مسکن مهر دریافت می‌کند، مالیات ماده 57 و 59 مربوط به هزینه نقل و انتقال مسکن و مالیات ماده 104 وزارت مسکن و شهرسازی.

جهانگیرزاده گفت: نکته مهم این است که مالیات را جز مسئولیت‌های مستقیم تحویل گیرنده می‌گذارند یعنی قشر محروم و مستضعف یا به عبارتی هزینه متراژ بعلاوه هزینه مالیات،  اما مگر غیر از این است که تمامی مسئولین در تلاش برای کم کردن هزینه‌ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: 2 میلیون خانواده‌ای که نیازمند حمایت دولت در مسکن هستند و اگر هر خانوار 4 نفر جمعیت داشته باشد این جمعیت به 8 میلیون نفر می‌رسد از این واجب‌تر چه داریم که بتوانيم بیش از 10 درصد جمعیت کشور را با این طرح  حمایت کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار