اخوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تسهيلات اشتغال‌زايي دوبرابر شده است/ ايجاد اشتغال مانع از ورود دوباره به زندان مي‌شود

عضو كميسيون حقوقي مجلس گفت: سال گذشته (سال1390) 720 ميليارد تومان براي تسهيلات اشتغالزايي فراهم شده بود كه امسال اعطاي اعتبارات دو برابر شده است.

نيره اخوان بيطرف در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با تاكيد بر ايجاد اشتغال براي زندانيان گفت:مددجویان با استفاده از فرصت اشتغال پیش آمده می‌توانند علاوه بر تامین نیاز خانواده، مهارتی را نیز برای دوران پس از محکومیت کسب کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتغال و درآمدزایی را برای زندانیان آزاد شده در جامعه موثر و باعث عدم بازگشت مددجویان آزاد شده به زندان می‌شود.

وي با اشاره به اينكه مجلس اقدامات راهگشايي براي اشتغال زايي فراهم كرده است، گفت: سال گذشته (سال1390) 720 ميليارد تومان براي تسهيلات اشتغالزايي فراهم شده بود و امسال اين اعتبارات دو برابر شده است.

اين عضو كميسيون حقوقي گفت: اگر مدير زندان‌ها نيز اعتبارات مورد نظر را در زمينه اشتغال‌زايي براي مددجويان فراهم كند اين امر مانع از ورود دوباره آن‌ها به زندان شده و از بروز مشكلات در جامعه مي‌كاهد.

اخوان در پايان با اشاره به اينكه کلاس‌هاي آموزشي و فني براي زندانيان و در صورت ايجاد اشتغال براي آنان پس از بازگشت از زندان، هم جنبه پيشگيري از وقوع جرايم داشته و هم به نفع دادگستري خواهد بود، خاطرنشان كرد: قطعا اصلاح زندانيان و فراگرفتن حرفه‌اي در صنعت و ايجاد اشتغال، فرآيندي موثر براي کاهش بزهکاري در جامعه است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار