آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه بار ديگر بر تعهد کشورش به حفظ امنيت رژيم صهيونيستي تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ وي پنج روز پيش از ديدار بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل از برلين تصريح کرد هميشه از اسراييل حمايت کرده است.

مرکل در پيام هفتگي اش که روزهاي شنبه در پايگاه اينترنتي دولت آلمان در مورد اصول سياسي اين کشور منتشر مي شود ، اعلام کرد :اسراييل نه تنها حق دارد ، بلکه وظيفه دارد از شهروندان خود دفاع کند.

صدر اعظم آلمان که در روز هاي پنجم و ششم دسامبر ميزبان نتانياهو در برلين است، همچنين يادآور شد آلمان خواهان از سرگرفته شدن هرچه سريعتر مذاکرات صلح ميان فلسطين و اسراييل است که اين مذاکرات به ايجاد دو کشور اسرائيلي و فلسطيني منجر شود.در مذاکرات آلمان و اسراييل طي هفته آينده دو طرف به ويژه در خصوص همکاري هاي اقتصادي و علمي گفتگو مي کنند.

مرکل يادآور شد آلمان و اسراييل از سال هزار و نهصد و شصت و پنج روابط ديپلماتيک دارند. وي افزود:از اين تاريخ به بعد دو طرف به تدريج روابط دوجانبه را گسترش دادند.فلسطين روز پنجشنبه پس از راي گيري تاريخي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد ، کشور ناظر اين سازمان شد. اسراييل به اين موضوع راي مخالف و آلمان راي ممتنع داد.

برچسب ها: آلمان ، صهیونیست ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار