
مؤید حسینیصدر در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: برای اینکه دروس ارائه شده در ذهن دانشآموزان ماندگار شود باید فعالیتهای متنوع، جذاب و مفیدی در برنامه هفتگی آنها گنجانده شود و به برنامههای فوقالعاده اعم از امور فرهنگی، ورزشی، تربیتی و ... در مدارس اهمیت زیادی داده شود.
وی به مقایسه مدارس کشورهای توسعهیافته و در حال توسعه نیز پرداخت و گفت: در کشورهای پیشرفته مدرسه فقط یک محیط آموزشی قلمداد نمیشود بلکه محلی برای زندگی دانشآموزان است چرا که دانشآموزان بخش بیشتری از روز در مدارس بوده و علاوه بر درس خواندن به سایر امور نیز میپردازند و مربیان پرورشی برنامههای خوبی برای آنها تدوین میکنند اما این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه چنین وضعیتی قابل تصور نیست.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در این قبیل کشورها، دانشآموزان در منزل تکلیفی ندارند و آنها فقط برای استراحت کردن و تجدید انرژی به نزد خانواده خود باز میگردند، ادامه داد: این شیوه تدریس و تحصیل نیز به طور قطع عیبهایی دارد اما به نظر میرسد از سیستمهای آموزشی دیگر موفقتر و مؤثرتر است بنابراین در این سمتوسو باید گام برداشته شود.
حسینیصدر افزود: در برخی کشورها به شیوههای غیرمستقیم تلاش میکنند که نوجوانان با ارزشها، آرمانها و اهداف نظام آشنا شده و به این ترتیب برای محقق شدن برنامههای کلان کشور برای زندگی و تحصیل خود برنامهریزی میکنند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس بر لزوم کاربردی و مستمر شدن آموزشها در مدارس و دانشگاههای سراسر کشور تأکید کرد و اظهار داشت: برای اینکه جوانان در یافتن شغل و در تعیین خط مشی زندگی خود دچار سرگردانی نشوند باید دروسی به آنها آموزش داده شود که در شئون مختلف زندگی قابل به کارگیری باشد./س