بعد از سخنان رهبر انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی و تاکید ایشان بر آن، شکی نیست که موجودیت این اقتصاد که ایرانی و اسلامی است باید هر چه بهتر معلوم و مشخص شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، بعد از سخنان رهبر انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی و تاکید ایشان بر آن، شکی نیست که موجودیت این اقتصاد که ایرانی و اسلامی است باید هر چه بهتر معلوم و مشخص شود.

امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که مشکل اقتصاد ایران، مشکل طرف عرضه است؛ مشکلی که امروز خودش را در کاهش ظرفیت‌های تولیدی، افزایش بیکاری و سوزاندن سرمایه‌های انسانی( تخصص زدایی به جای تخصص زایی) و انواع واقسام مشکلات دیگر نشان می‌دهد.

آنچه سبب شده است اقتصاد ایران نتواند تمرکز بر مشکل اصلی خود نماید به یک نوع عدم برنامه‌ریزی یا به عبارت بهتر نوعی سردرگمی مربوط می‌شود.

کسری بودجه دولت خود یک مشکل است، عطش روزافزون تولید به نقدینگی خود یک مشکل است، دلالی و سفته‌بازی خود یک مشکل است، ضعیف شدن سیستم بانکی برای اعطای تسهیلات این نیز خود یک مشکل است و مشکل مهم دیگر دریافت نکردن‌ ارز از طریق صادرات نفت و مبادله تهاتری صادرات نفت است.

برای حل مشکل نفتی بهترتین راه جایگزین کردن نفت با سایر کالا ها و خدمات در کشور است تا اقتصاد کشور دیگر وابسته به نفت نباشد.

به همین علت مجلس سعی دارد بودجه را بر مبنای اقتصاد غیر نفتی ببندد و سیاسیون نیز در حال گمانه زنی برای یافتن بهترین جایگزین نفت در اقتصاد کشور هستند.

در تازه ترین اظهار نظرها در این خصوص، مسوول نمايندگي ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله تهران گفته: در شرايط امروز که اقتصاد مقاومتي مطرح شده گردشگري بهترين جايگزين براي نفت است و اين موضوع مورد تاييد مقام معظم رهبري است.

حجت‌الاسلام و المسلمين عبدالعلي گواهي با بيان اين مطلب افزود: به نظر مي‌رسد اين موضوع حتي مورد تاييد رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز باشد چرا که ايشان همواره بر عدم اتکا به درآمدهاي نفتي تاکيد دارند.


وي اضافه کرد: مقام معظم رهبري از سال‌ها پيش بر کاهش اتکا به درآمدهاي نفتي تاکيد داشتند و همواره معتقد بودند که بايد يک جايگزين مناسب به جاي نفت در اقتصاد ايجاد کنيم.

حجت‌الاسلام گواهي يادآور شد: در شرايط امروز که موضوع اقتصاد مقاومتي مطرح شده است از ميان جايگزين‌هايي که به جاي نفت از آن‌ها ياد مي‌شود گردشگري بهترين و مطمئن‌ترين جايگزين به حساب مي‌آيد.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي ايران در حوزه گردشگري ادامه داد: امکانات و مواهب خدادادي ايران و اقليم بسيار متنوع باعث شده است که بسياري از گردشگران دنيا آرزوي سفر به ايران را داشته باشند.

وي خاطرنشان کرد: ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در حوزه گردشگري در ايران، در کمتر کشوري وجود دارد و مي‌تواند باعث جذب ميليون‌ها گردشگر به کشور شود.

مسوول نمايندگي ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله تهران يادآور شد: با ورود گردشگر اشتغال نيز رونق مي‌گيرد.

به این ترتیب به نظر می رسد گمانه زنی ها برای یافتن جایگزین مناسبی برای نفت در اقتصاد کشور همچنان ادامه دارد و سرانجام به نتیجه خواهد رسید.
برچسب ها: اقتصاد ، وبگردی ، مقاومتی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.