اتحاديه اروپادر حالي بر حمايت خود از تشکيل کشور فلسطين تاکيد کرد که 27 کشور عضو اين اتحاديه درباره راي گيري در مجمع عمومي سازمان ملل متحد درباره جايگاه کشور غير عضو فلسطين در اين سازمان اختلاف نظر دارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در بيانيه اي که چند ساعت قبل از اين راي گيري متشر شد، اعلام کرد اتحاديه اروپا بارها از عضويت کامل فلسطين در سازمان ملل ملل متحد به عنوان يک کشور در چارچوب روند حل و فصل اين مناقشه حمايت کرده است .

اشتون با اشاره به اينکه  اتحاديه اروپا آماده است کشور فلسطين را در زمان مناسب به رسميت بشناسد ، خاطر نشان کرد تنها راه حل سياسي مي تواند امنيت پايدار، صلح و پيشرفت را براي فلسطيني ها و اسرائيلي ها به ارمغان بياورد .

وي افزود: اتحاديه اروپا برقراري صلح فراگير با مذاکره را يکي از منافع اساسي خود مي داند و همه طرف هاي منطقه مي توانند و بايد بر اساس راه حل دو کشور اسرائيل و کشور مستقل و دموکراتيک فلسطين در مرزهاي شناخته شده و بهره مند از صلح و امنيت تلاش کنند .

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا تصرح کرد موضوع مهم بعد از راي گيري امروز اين است که همه طرف ها و بازيگران مرتبط براي حل و فصل مناقشه با هدف جديد و احساس مسئوليت فوري تلاش کنند .

کاترين اشتون همچنين با درخواست از دو طرف از خودداري از اقداماتي که احتمال دارد به اعتبار روند حل و فصل مناقشه آسيب رساند ، تصريح کرد  اتحاديه اروپا از دو طرف مي خواهد براي يافتن راه حل هاي سازنده به منظور از ميان برداشتن موانع کنوني بر سر راه از سر گيري بي وقفه و غير مشروط مذاکرات مستقيم تلاش کنند . فلسطيني ها قرار است روز پنجشنبه جايگاه بين المللي جديد را به عنوان کشور ناظر غير عضو در سازمان ملل متحد بدست آورند.

برچسب ها: اشتون ، فلسطین ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار