معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: به زودی مصوبه حمل کالا در شعاع 20 کیلومتر مناطق مرزی سیستان و بلوچستان محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، عباس نخعی ظهر امروز در آیین تودیع‌ و معارفه مدیرکل بازارچه‌‌‌های مرزی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: طبق گفته استاندار، به 12 یا 13 بازارچه جاری نباید اکتفا کرد باید از نقطه نقطه این استان در راستای احداث بازارچه مرزی استفاده شود زیرا‌که تأسیس بازارچه مرزی باعث ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارزش و قیمت جوانان سیستان‌ و‌ بلوچستان به قاچاق کالا نیست، افزود: افرادی که به دلیل بیکاری و نبود اشتغال پایدار رو به قاچاق کالا می‌آورند، چرا باید اینگونه باشد، ارزش جوانان استان ما بیشتر از اینهاست زیرا جوانانی داریم که در کنار مسئولان نظام در راستای حفظ نظام گام برمی‌دارند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان به تکاپوی دشمن در پشت مرز اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا و اسرائیل در پشت مرز از هیچ تلاشی برای دشمنی با ما فروگذار نبوده و تمام توان خود را برای نفوذ به کشور گذاشته‌اند، اینجاست که جای تقدیر از مردم باید صورت پذیرد و اگر شبانه‌روز برای این مردم کار و تلاش کنیم باز هم کم است، شرایط را باید طوری فراهم کرد تا مردم حداقل درخواستی که از ما دارند، فراهم شود.

نخعی به ضرورت فراهم سازی شرایط برای اشتغال آبرومند افراد مناطق مرزی پرداخت و گفت: مردم در نوار مرزی باید یک شغل آبرومند داشته باشند و این موضوع در دستور کار و مدنظر مقامات نظام بوده که به تبع آن ما هم تلاش داریم در این راستا گام مؤثری برداریم.

عضو شورای اداری استان سیستان‌ و‌ بلوچستان به ظرفیت‌های عمده بازارچه‌های مرزی اشاره و تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های این بازارچه تأمین معیشت مردم است تمام توان و تلاش خود را برای اجرای مصوبه مرزنشینان حاشیه 20 کیلومتر انجام داده و می‌دهیم که شاید کمتر از 10 روز آینده مصوبه‌ای دیگر در راستای اجرایی شدن مصوبه قبلی مصوب و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: تاکنون چرا این مصوبه اجرایی نشده است به دلیل کوتاهی ما بوده، چون مسئولان راهکار می‌خواهند، پیشنهاد اجرایی نمی‌دهیم، البته پیگیری شده و راهکار هم ارائه شده که وقتی مصوب شود گام مؤثری در اشتغال ایجاد می‌شود.

وی فعال شدن بازارچه‌های مرزی را در جلوگیری از قاچاق کالا مهم دانست و گفت: وقتی شرایط به‌ منظور حمل کالا برای مرزنشین فراهم شود، چه کسی حاضر است که عنوان قاچاقچی کالا را بر خود انتخاب کند، این بازارچه‌ها موجب ایجاد حسن همجواری با کشور‌های همسایه به صورت متقابل می‌شود./ب
برچسب ها: حمل ، کالاهای ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.