تا انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري چيزي حدود هفت ماه باقي مانده است و تشكل‌هاي سياسي در حال چينش آراش سياسي خود هستند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران تا انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري چيزي حدود هفت ماه باقي مانده است و تشكل‌هاي سياسي در حال چينش آرايش سياسي خود هستند.

احزاب و تشكل‌هاي سياسي در هفته گذشته تا حدي از نگ‌و بوي انتخاباتي خود فاصله گرفته بودند و در عزاي سالار شهيدان كربلا به سر مي‌بردند.

طرح اصلاحيه قانون انتخابات چندي است كه در مجلس شواي اسلامي مطرح است و در محافل سياسي با واكنش‌هاي مختلفي روبه رو شده است.

پرويز سروري قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران معتقد است كه اصلاح‌ قانون انتخابات در مقطع كنوني اقدامي عجولانه و شتاب‌زده است و به بررسي‌هاي كارشناشي شده بيشتري نياز دارد.

البته اصلاحيه قانون انتخابات موافقان خود را نيز دارد و اين افراد معتقدند كه اصلاح اين قانون ضروري است.

شوراي هماهنگي اصلاحات كه چندي است به صورت فعال‌تر براي انتخابات فعاليت مي‌كند قرار است در روزهاي آينده اخبار داغ و دسته‌ اولي داشته باشد البته اين مساله نظر ما نيست و غريباني عضو شوراي هماهنگي اصلاحات به خبرنگار ما گفت: روزهاي پر خبر شوراي هماهنگي اصلاحات در راه است.(متن كامل خبر)

ابولقاسم رئوفيان دبيركل حزب اسلامي ايران زمين در گفتگو با خبرنگار ما از مصوبه اين حزب براي ديدار با 7 كانديداي انتخابات آتي خبر داد.

ديدار جبهه اصلاح طلبان با سيد حسن خميني به هفته آتي موكول شد

جبهه اصلاح‌طلبان كه چندي پيش با 18 تشكل اصلاح‌طلب اعلام موجوديت كرد، برنامه‌هاي زيادي را براي ديدار با چهره‌هاي سياسي در دست تدوين دارد و در اين راستا ديدارهايي را با هاشمي رفسنجاني و خاتمي برگزار كرد.

مجيد محتشمي سخنگوي جبهه اصلاح طلبان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از موكول شدن ديدار اين جبهه با سيد حسن خميني به هفته آينده خبر داد.

جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي از ماه‌ها قبل تيم‌هاي كارشناسي را براي بررسي و ارائه پيشنهاداتي، درباره برنامه‌هاي انتخاباتي اين جمعيت و چگونگي ائتلاف با ساير اصولگرايان فعال كرده است.

سه‌شنبه هفته گذشته نشست خبري محمدرضا باهنر دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در دفتر جام برگزار شد؛ باهنر در اين نشست خبري به تشريح مسائل روز سياسي كشور پرداخت.

باهنر درباره جزئيات ديدار با جامعتين به خبرنگاران گفت: مهمترين محور اين ديدار به ضرورت توجه  كانديداهاي انتخابات آتي به برنامه‌محوري مربوط مي‌شود.

وي همچنين گفت: جبهه پيروان تاكنون وارد بررسي مصداقي كانديداهاي انتخابات آتي نشده است.

شاعبه‌هاي كه درباره اصلاح قانون انتخابات مطرح است نيز محور سوال يكي از خبرنگاران بود كه باهنر در پاسخ به وي اين شاعبه‌ها را حاشيه‌سازي بيان كرد.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين انتخابات رياست جمهوري آينده را سه قطبي دانست و افزود: به نظرم انتخابات آینده سه قطبی خواهد بود و در یک قطب آن دولت قرار دارد که بدون کاندیداها و بی‌نظر نخواهد بود و به احتمال زیاد از یک فرد حمایت می‌کند.

وي همچنين خواستار فعال شدن تيم قوي اصولگرايي در انتخابات آتي شد.(متن كامل نشست خبري باهنر)

كلاف سر دم گم جريان اصلاحات براي حضور و يا عدم حضور در انتخابات آتي

اخيرا موسوي‌خوئيني‌ها در اظهاراتي گفته كه اصلاح‌طلبان در انتخابات شركت نمي‌كنند اما اظهارنظرها و برگزاري همايش‌هاي مختلف نشان مي‌دهد كه اين جريان به صورت فعال وارد عرصه انتخاباتي خواهد شد.

اين اظهارات موسوي‌خوئيني‌ها با واكنش برخي اصلاح‌طلبان مواجه شد چناچه حجت‌الاسلام ذاكري عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در واكنشي تند به اين موضع‌گيري موسوي‌خوئيني‌ها به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: موسوي‌خوئيني‌ها در جريان اصلاحات سمتي ندارد و اصلاح‌طلبان نيز وي را به عنوان سخنگو و يا مسئول خود انتخاب نكرده‌اند؛ همچنين وي معتقد است كه اين اظهارنظرهاي ضد و نقيض به ضرر اصلاحات است.

ذاكري در ادامه مي‌گويد: برگزاري همايش‌هاي متعدد از سوي اصلاح‌طلبان نشان‌دهنده علاقه آنان براي حضور در انتخابات است.(متن كامل خبر)

خطيبي‌شريفيه عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از موكول شدن همايش فعالين استاني جبهه پايداري به 5شنبه هفته آينده خبر داد.

لازم به ذكر است كه قرار بود نشست فعالان استاني جبهه پايداري 9 آذر 91 (5‌شنبه) از صبح تا عصر  با حضور اعضاي شوراي مرکزي و کميته‌هاي استاني در تهران برگزار شود.

همچنين گفته مي‌شد كه حجت‌الاسلام آقا‌تهراني و صادق محصولي از سخنرانان اين نشست هستند و رضواني نيز به عنوان مسئول کميته استان‌ها جبهه پايداري، به ساير اعضا معرفي شود.

حسن غفوري فرد نماينده هيئت اعزامي جمهوري اسلامي ايران به مجمع عمومي احزاب سياسي آسيا  در نشست خبري خود با اصحاب رسانه كه صبح چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، با اشاره به اينکه اين اجلاس هفتمين مجمع عمومي احزاب سياسي به شمار مي‌رفت، گفت: جمهوري اسلامي ايران از اولين روزها در اين اجلاس نقش پر رنگ و حضور فعالي داشت.

وي در ادامه مي‌گويد: در اين اجلاس پيشنهاداتي همچون ايجاد شاخه جوانان، داشتن اتاق بازرگاني مشترک، ايجاد يک مرکز اطلاعات، داشتن پايگاه اطلاعاتي احزاب آسيا و محکوميت اقدامات رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين از مهمترين موضوعاتي بود که توسط نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در اين مجمع بيان شد.

غفوري‌فرد در ادامه نشست خبري خود با اشاره به شرکت دو نفر از اعضاي مجمع خانه احزاب در اين نشست و مي‌افزايد: متاسفانه علي رغم اينکه از سوي وزارت کشور خانه احزاب منحل شده است اما دو تن به نام‌هاي قدرت الله حشمتيان و ميرعطايي از سوي اين تشکل در مجمع عمومي احزاب سياسي آسيا شرکت کردند که اين موضوع جاي تعجب دارد و اميدواريم اين موضوع پيگيري شود.

ميرزا بابا مطهري نژاد عضو شواي مركزي حزب مردم سالاري در گفتگو با خبرنگارا باشگاه خبرنگاران از اعلام موضع حزب مردم سالاري درباره انتخابات آتي، در كنگره يازدهم كه 5 بهمن ماه برگزار مي‌شود، خبر داده است.

لازم به ذكر است كه حزب مردم سالاري طرح مناسك(مجمع نخبگان اصلاح‌طلب سراسر كشور) را چندي پيش براي ايجاد انسجام در ميان اصلاح‌طلبان مطرح كرد كه با واكنش‌هاي متفاوتي در ميان اصلاح‌طلبان روبه‌رو شد.

همچنين برخي از رسانه‌ها اخيرا از مصوبه حزب مردم سالاري درباره كانديداتوري كواكبيان خبر داده بودند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار