عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه مردم آگاهی کافی درباره طرح دولت وحدت ملی ندارند، گفت: اگر احزاب ادعا می‌کنند اتاق فکر دارند، اتاق فکرشان باید درباره این موضوع نظر بدهد؛ موضع‌گیری صریحی از سوی احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب در اين خصوص صورت نگرفته است.

مرتضي سجادیان در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در پاسخ به ادعای بعضی از اصلاح‌طلبان مبنی بر فریب انگیز بودن طرح "دولت وحدت ملی" اظهار داشت: "دولت وحدت ملی" به شرطی محقق می شود که افراد دلسوز نظام، باسابقه درخشان و داراي عرق ملی، درآن  حضور داشته و در راس آن دولت، فردی باشد که توانایی مدیریت بر احزاب مختلف را داشته باشد.

وی افزود: دولت وحدت ملی با ویژگی‌هایی که به آنها اشاره شد، با منویات مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) همراهی و همخوانی دارد و تحقق آن امکان پذير است.

عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه دولت وحدت ملی باید بتواند هم در عرصه حضور و هم در عرصه خدمات رسانی اتحادی یک پارچه بین مردم و دولت ایجاد کند، گفت: اگر عملکرد دولت وحدت ملی غیر از این باشد، بی‌اثر خواهد بود و به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

سجادیان تاکید کرد:  تنها حضور افراد مختلف از جناح‌های مختلف در درون یک دولت ارزش ندارد، بلکه همراهی این افراد در پیش برد اهداف ارزشمند است.

وی با انتقاد از عملکرد احزاب در تبیین مواضع خود درباره دولت وحدت ملی، عنوان کرد: اظهارنظرهایی که در سطح رسانه‌ها درباره دولت وحدت ملی منتشر می‌شود تنها اظهارنظرهای شخصی است و موضع‌گیری صریحی از سوی احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب صورت نگرفته است.

عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه مردم آگاهی کافی درباره طرح دولت وحدت ملی ندارند، گفت: اگر احزاب ادعا می‌کنند اتاق فکر دارند، اتاق فکرشان باید درباره این موضوع نظر بدهد؛ وظیفه احزاب و رسانه هاست که این موضوع را تبیین کنند.

سجادیان در ادامه تصریح کرد: اگر از سوی افرادی چون هاشمی رفسنجانی بر ضرورت "دولت وحدت ملی" تاکید می‌شود، معنای آن وجود تفرقه در بین دولت مردان نیست، بلکه به این معناست که از سلایق و ایده‌های مختلف در اداره کشور استفاده شود.

وی افزود: به جز یک عده معلوم‌الحال که علم بیگانگان را به دوش می‌کشند و من همواره در مورد آنها هشدار داده‌ام، اکثریت سیاسیون دلسوز نظام هستند و تفرقه در بین آنها نیست.

عضو حزب کارگزاران سازندگی با بعید دانستن اجماع اصلاح‌طلبان بر سر یک کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیشنهاد من این است که اصلاح‌طلبان کاندیدایی را معرفی کند که ضمن توانایی رهبری جریان اصلاحات، همراهی و همکاری لازم را با سایر احزاب کشور داشته باشد.

سجادیان درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه موسوی‌ خوئینی‌ها رهبر معنوی جریان اصلاحات است، متذكر شد: این افراد ریش‌سفید جریان اصلاجات هستند اما این به معنای رهبری اجرایی يا معنوی بر جریان اصلاحات نیست.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار