استاندار خراسان شمالی جنگ اقتصادی علیه ایران را مانع اجرای برخی از طرحهای مهر ماندگار دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران بجنورد، محمود احمدی بیغش عصر دیروز در جلسه شورای اداری دلیل کند شدن روند اجرای پروژه های مهر ماندگار را تحریم های اقتصادی علیه ایران دانست و گفت: 33پروژه در استان جزء طرحهای مهر ماندگار قرار گرفته که تلاش می کنیم تا تیر ماه سال آینده همه به بهره برداری برسد و وعده هایی که به مردم داده شده به انجام برسد.

وی از آماده سازی زمین منطقه ویژه اقتصادی خبرداد وافزود: 307 کیلومترمربع را برای منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته و 2 میلیارد تومان نیز برای انجام زیر ساختها هزینه خواهیم کرد.

مقام عالی دولت دراستان در ادامه به برکات معنوی ومادی سفر رهبری به استان اشاره کرد و گفت: طبق نامه ای که هفته گذشته از دفتر رهبری به استان ارسال شد 140 میلیارد و800میلیون تومان به پروژه های مختلف اختصاص یافته است.

بیغش با اشاره به تشکيل کميته اي براي پي گيري مصوبات سفر رهبر انقلاب، تصریح کرد: دستگاه هاي عضو اين کميته موظف هستند بيست و پنجم هر ماه گزارشي از روند پي گيري مصوبات را به استانداري ارائه کنند.

استانداربه وعده هايي که از ابتداي ورود به خراسان شمالي به مردم استان داده بود، اشاره کرد و افزود: يکي از اين وعده ها آغاز عمليات اجرايي خط ريلي مشهد- بجنورد- گرگان بود که عمليات آن آغاز شده است.

وي تکميل پروژه بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان را از ديگر وعده هاي خود عنوان و اضافه کرد: وزير راه و شهرسازي 2 روز پيش از روند اجراي اين پروژه بازديد کرد و 50 ميليارد ريال اعتبار براي سرعت دادن به کار، به آن اختصاص داد.

استاندار خاطر نشان کرد: 4 پيمانکار به طور هم زمان براي اين پروژه فعاليت مي کنند که متعهد شده اند تا پايان امسال 40 کيلومتر از اين محور پر ترافيک و خطرساز را زير بار ترافيک ببرند.

درادامه جلسه امام جمعه بجنورد عقل وخرد را یکی از ارکان مدیریت دانست و گفت:مسئولیت امانتی است که دراختیار برخی قرار می گیرد وباید آگاهانه از این امانت نگه داری شود .

حجت الاسلام یعقوبی افزود: مسئولین باید واقع بینانه مردم را در جریان امور قرار دهند.

در این جلسه امام جمعه بجنوردبه عنوان نماینده آیت الله واعظ طبسی در استان و عطا الله قادری مدیر کل راه وشهرسازی استان به عنوان سرپرست معاون عمرانی استانداری معرفی شدند و همچنین از اداره های برتر استان تقدیر شد./ب

برچسب ها: حریم ، اقتصاد ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.