نایب رییس انجمن پینت بال کشور گفت: نبود حامی و مشکلات مالی برای تهیه وسایل، پینت بال ایران را تهدید می کند.

 لیلا نیام در گفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان افزود: در ایران هیچ پشتیبان مالی حاضر به حمایت از رشته مهیج پینت بال نیست و این امر موجب از دست رفتن انگیزه ورزشکاران این رشته می شود.

وی با اشاره به تعطیلی لیگ پینت بال به میزبانی نجف آباد اصفهان در شهریور سال جاری، اضافه کرد: این لیگ به دلیل مشکلات مالی در تهیه وسایل مورد نیاز مسابقات و نبود پشتیبان برگزار نشد.

وی اظهار کرد: با وجود تلاش ها و پیگیری چندین ماهه، شش روز پیش از برگزاری لیگ، فدراسیون لغو مسابقات بانوان و آقایان را اعلام کرد.

نایب رییس انجمن پینت بال گفت: این در حالی بود که زمین بازی و امکانات اقامتی را کمیته پینت بال استان اصفهان تامین کرده و تنها مشکل، تهیه تجهیزات و گلوله های مورد نیاز بود.

به گفته وی هزینه گلوله مور نیاز هر فرد برای شرکت در یک مسابقه پینت بال نزدیک به هشت میلیون ریال است. نیام اضافه کرد: در ماه های اخیر با افزایش قیمت ارز این هزینه ها دو تا سه برابر شده است.

وی افزود: گلوله ها و تجهیزات پینت بال در داخل کشور تولید نمی شود و مجبور به خریداری این اقلام از کشورهایی نظیر تایلند، چین، تایوان و امارات متحده عربی هستیم.

وی گفت: توجه بسیاری از حامیان به ورزش هایی همچون فوتبال معطوف شده و حاضر به حمایت از سایر رشته های ورزشی نیستند.

نایب رییس انجمن پینت بال ابراز امیدواری کرد که مسوولان برای مشکلات این رشته چاره ای اصولی بیاندیشند.

پینت بال ورزشی جدید و پرهیجان، بر پایه دو میدانی و تیراندازی است و از آنجا که به تفکر راهبردی نیاز دارد به آن شطرنج زنده هم گفته می شود.

در پینت بال به طور معمول دو تیم که تعداد شرکت کنندگان در آن با توجه به زمین بازی، قواعد و قراردادها متفاوت است، شرکت می کنند.

این دو تیم که پنج تا هفت عضو دارند بر اساس برنامه ای از قبل توافق شده ماموریتی را به عهده دارند.
اعضای هر تیم حداقل مجهز به نشانه گذاری های پینت بال، گلوله های رنگی استاندارد، تجهیزات ایمنی و پوشش قابل شناسایی برای دوست و دشمن است و بر مبنای قانون حاکم بر زمین ابزار و یا تجهیزات مورد نیاز را همراه خواهند داشت./س

برچسب ها: اصفهان ، مشکلات ، مالی ، پینت ، بال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.