عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه سیستان این منطقه شرایط مناسب جهت نصب توربین‌های بادی را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران زاهدان ، دکتر نوری اظهار داشت: وجود بادهای 120 روزه سیستان نعمت بزرگی است تا بتوان در راستای استفاده بهینه از مصرف انرژی و بخصوص انرژی های نو گامهای اساسی برداشت.

وی بیان کرد: یکی از مزایای انرژی باد آن است که وزش باد در زمستانها سریعتر است و هنگامی که نیاز بیشتری به برق داریم، الکتریسیته بیشتری تولید می‌شود این انرژی بدون ایجاد آلودگی، دارای منبع انرژی پایان ناپذیر و فن آوری آزموده شده است.

نوری گفت: امروزه تکنولوژی استفاده از انرژی باد در بسیاری از کشورها در دسترس بوده و ارزانترین راه برای تهیه الکتریسیته از مشتقات انرژی خورشیدی تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: تغییرات باد می‌تواند ساعتی، روزانه و فصلی باشد و به‌طور قابل ملاحظه‌ای‌ متاثر از هوا و توپوگرافی سطح زمین است.

وی در همین رابطه افزود: مناطق با ذخیری که پتانسیل استفاده از انرژی باد را دارند مانند سیستان و بلوچستان(باد 120روزه سیستان از اواخر خرداد تا اواخر مهر)به ویژه حوالی شهر زابل، یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری انرژی باد است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر منابع اصلي انرژي متكي به نفت است كه در مناطق محدودي از جهان وجود دارد در اين ميان نگراني فعلي درباره انرژي ناشي از اين واقعيت است كه منابع نفت و گاز كه مهم‌ترين انواع انرژي هستند، محدود و پايان‌پذير هستند.

وی خاطرنشان کرد: انرژي عامل تعيين‌كننده‌اي در توسعه صنعتي و اقتصادي بوده و خواهد بود.

نوری تاکید کرد: با سرمایه گذاری و استفاده از انرژی بادی منطقه سیستان میتوان از هدرفت سرمایه ها بصورت بلند مدت جلو گیری کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: وجود باد را در منطقه نباید عامل تخریب کننده قلمداد کرد بلکه باید فرصتی مناسب برای توسعه اقتصادی منطقه بر شمرد./س
برچسب ها: نصب ، توربین ، بادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.