نتایج جدیدترین نظرسنجی ها در ژاپن نشان می دهد؛ حزب مخالف لیبرال دموکرات (LDP) این کشور همچنان از رقبای خود در انتخابات مجلس نمایندگان که شانزدهم دسامبر برگزار می شود ، پیش است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه یومیوری؛ حزب مخالف لیبرال دموکرات همچنان از سایر رقبای انتخاباتی پیش است و حزب احیای ژاپن (JRP) به ریاست فرماندار ملی گرای سابق توکیو در جایگاه دوم قرار دارد.
بر اساس نتایج این نظرسنجی ، 25درصد رای دهندگان ، حزب مخالف لیبرال دموکرات را که خواستار اقدامات ریاضتی جدی به منظور کمک به احیای اقتصادی و کاهش تورم است ، انتخاب کردند و حزب دموکرات حاکم ژاپن (DPJ) نیز از حمایت 10 درصد رای دهندگان برخوردار شد.
نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد؛ 14 درصد رای دهندگان در نظر دارند تا در این انتخابات به حزب احیای ژاپن به ریاست شینتارو ایشیهارا 80 ساله و تورو هاشیموتو فرماندار سرشناس اوزاکا رای دهند.
همچنين؛ شینزو آبه رهبر حزب مخالف لیبرال دموکرات، هنوز هم با کسب 29 درصد حمایت رای دهندگان، از سایر رقبای انتخاباتی خود پیش است.
شايان ذکر است؛ 37 درصد از رای دهندگان ژاپنی در این نظرسنجی اعلام کردند که هنوز درباره این انتخابات تصمیم گیری نکرده اند. نظرسنجی های مشابه در روزنامه آساهی و خبرگزاری کیودو نیز نتایج مشابهی را نشان می دهد.
خبرگزاری رویترز از توکیو گزارش داد بعید به نظر می رسد انتخابات مجلس نمایندگان ژاپن بتواند به بن بست سیاسی ژاپن که با مشکلاتی از جمله جمعیت سالخورده این کشور ، کاهش رشد و فعالیت ها در بخش صنایع و قدرت اقتصادی نوظهور چین مواجه است ، پایان دهد.
برچسب ها: نظرسنجی ، احزاب ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار