رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ظرفیت تولید کارخانه‌های لبنی ما دو برابر تولید شیر استان است که در این زمینه برخی محدودیت‌ها را اعمال کردیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبدایمانی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی استان اردبیلافزود: کارخانه‌داران ما برای تامین شیر مورد نیاز مجبور هستند از سایر مناطق محصول و مواد اولیه خود را تامین کنند و به همین خاطر خط تولیدی لبنیات و فرآورده‌های مربوط به آن در این استان اشباع شده و اقتصادی به نظر نمی‌رسد.

وی گفت: برخی کارخانه‌ها اقدام به تغییر خط تولید کردند تا محصولات دیگر مورد نیاز را نیز تولید و روانه بازار کنند که در این زمینه موافقت‌های لازم صادر شده است.

عبدایمانی همچنین افزود: با ابلاغ اعتبار 67 میلیارد تومانی به عاملیت بانک‌های استان اردبیل امیدواریم واحدهای تبدیلی و صنایع وابسته به بخش کشاورزی که از کمبود نقدینگی رنج می‌برند از این تسهیلات با حداکثر سود 13 درصد بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در این زمینه چندین واحد در اولویت پرداخت قرار دارند که نورد گستر اردبیل، مجموعه تولیدی فرینچ فریز و همچنین خدمات سردخانه‌ای، کارخانه بسته‌بندی میوه و پوره و سیلوی اولدوز به همراه روغن‌نباتی اردبیل در اولویت پرداخت قرار دارند.

عبدایمانی در ادامه افزود: مشکلی که در خصوص توسعه واحدهای زنبور داری پیش آمده اینکه اغلب دریافت‌کنندگان تسهیلات با توجه به فصل سرمای سال هم اکنون در شمال استان به سر می‌برند و امکان کنترل و نظارت آنها در بهره‌مندی صحیح از تسهیلات واگذار شده وجود ندارد./س  

برچسب ها: اردبیل ، کارخانه ، های ، لبنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.