نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور اعضا صبح امروز در دفتر علی کفاشیان آغاز شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، این نشست با حضور علی کفاشیان، مهدی محمد نبی، سید محمد هادی آیت الهی، غلامرضا بهروان، فریده شجاعی، علیرضا رحیمی، فریدون اصفهانیان، شهاب الدین عزیزی خادم، حیدر بهاروند و امیر حسین حسینی برگزار شد .

در ابتدای جلسه علی کفاشیان-رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: از اعضای هیات رئیسه به خاطر حضورشان در جلسات مختلف و رویدادهای تیم های ملی و برنامه های فدراسیون تشکر می کنم و به اصفهانیان به خاطر انتخاب مجدد در هیات فوتبال استان زنجان تبریک می گویم.


وی در ادامه گفت: میزبانی رقابتهای قهرمانی آسیای نوجوانان در تهران را بر عهده داشتیم که خوشبختانه این تیم به رقابتهای جام جهانی صعود کرد و از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه ای مبنی بر اینکه ایران میزبانی شایسته ای داشته، ارسال شد و از تمامی عوامل و کادر برگزار کننده این پیکارها تقدیر و تشکرکرد. پس از آن رقابتهای تیم ملی جوانان را پیش روی خود داشتیم که این تیم در امارات به رقابت حریفان خود پرداخت و در مرحله نخست نتایج خوبی را کسب کرد اما با باخت مقابل کره جنوبی از گردونه رقابتها حذف شد. تیم ملی فوتسال نیز در رقابتهای جام جهانی تایلند بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و پس از رقابت و کسب نتایج خوب مقابل اسپانیا، پاناما و مراکش، در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کلمبیایی که چهارم جهان شد به پیروزی نرسید و از صعود به مراحل بعدی بازماند.

رئیس فدراسیون در ادامه با اشاره به صعود تیم ملی جوانان بانوان به مرحله دوم رقابتهای قهرمانی آسیا گفت: تیم ملی جوانان بانوان به مرحله دوم مسابقات آسیایی که به میزبانی ویتنام است، راه یافته و تیم ملی نوجوانان بانوان نیز به سریلانکا اعزام خواهد شد تا در مرحله نخست پیکارهای قهرمانی آسیا در رده خودش با حریفان به رقابت بپردازد. تیم ملی فوتسال بانوان نیز خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی کوچک به میزبانی پرتغال آماده می کند و تاکنون با تیم های روسیه و ازبکستان دیدارهای تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشته است.

علی کفاشیان در خصوص حضورش در تایلند گفت: در این نشست ایران به همراه اسپانیا، برزیل و آرژانتین پیشنهاد برگزاری رقابتهای جام جهانی فوتسال بانوان را دادند که کمیته فوتسال با آن موافقت کرده و مقرر شد تا در هیات رئیسه فیفا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین پیشنهاد ایران برای برگزاری جام باشگاههای فوتسال جهان را ارائه کردم که قرار شد تا این موضوع مورد ارزیابی و بررسی بیشتر قرار گیرد و پس از کارشناسی بر روی کلیه موارد، اقدامات لازم برای برگزاری آن صورت گیرد .

وی از درخواست میزبانی ایران به همراه 5 کشور دیگر برای رقابتهای دور بعدی جام جهانی خبر داد و گفت: از آسیا ایران، از آمریکای جنوبی کلمبیا و پرتوریکو و از اروپا نیز کشورهای جمهوری چک، فرانسه و اسپانیا درخواست میزبانی رقابتهای جام جهانی را دادند که مقرر شد در نشست آتی که بهمن ماه در زوریخ برگزار میشود، تصمیم گیری نهایی در این مورد گرفته شود.

کفاشیان در ادامه گزارش مالی فدراسیون را ارائه کرد و گفت: با توجه به افزایش همه قیمت ها مانند بلیط و محل اقامت تیم ها، حقوق مربیان خارجی تیم های ملی فوتبال آقایان و بانوان و تیم ملی فوتسال، هزینه فراوانی شده و متاسفانه با توجه به مشکلات مالی موجود، شرکت ها و بنگاههای اقتصادی علاقه چندانی به شرکت در مسائلی مانند اسپانسرینگ ورزشی ندارند و نوسانات اقتصادی قطعا در پیشرفت ورزش تاثیر به سزایی خواهد داشت و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم چراکه کشورهای دیگر در حال پیشرفت و کار بر روی ورزش خود هستند واگر بخواهیم عقب نمانیم، باید به مسائل مالی ورزش توجه ویژه ای داشته باشیم.

در ادامه جلسه مهدی محمد نبی-دبیر کل فدراسیون پس از اعلام دستور جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، پیشنهاد ادغام سازمان لیگ برتر و لیگ دسته اول را که توسط سازمان لیگ ارائه شده بود قرائت کرد و گفت: در این پیشنهاد سازمان لیگ برتر با توجه به تلاشش برای توسعه استاندارد سازی باشگاهها از لیگ برتر به لیگ دسته اول، طرح ادغام سازمان لیگ دسته اول و برتر را پیشنهاد کرده که مقرر شد با در نظر گرفتن کلیه مراحل قانونی از جمله تدوین آئین نامه و مقرارت جدید، ادغام مجامع و هیات رئیسه دو سازمان، مقرر شد تا سازمان لیگ برتر با بکارگیری یک گروه مجرب ازکارشناسان فوتبال و حقوقی خود، آئین نامه مربوطه به این پیشنهاد را تدوین و به هیات رئیسه ارائه کنند.

در ادامه جلسه نیز از ترابیان، معینی ، اکبر محمدی، صانعی و ایمانزاده دعوت شد تا در جلسه هیات رئیسه حضور داشته و گزارشات خود را ارائه دادند.


*اکبر محمدی: به خاطر مردم به تیم ملی باز نمی گردم

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال جوانان گفت: به خاطر انتقادات رسانه ها تیم ملی را ترک نکردم، من به خاطر مردم می روم.

اکبر محمدی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: دیگر هیچ گاه به تیم ملی باز نمی گردم این مسئله به خاطر انتقادات برعلیه من از سوی رسانه ها نیست و فقط به خاطر مردم از این تیم می روم؛ من در رده ملی هرگز ولی در رده باشگاهی به مربیگری ادامه می دهم.

وی ادامه داد: 20 سال گذشته تیم ملی فوتبال جوانان از گروه خود صعود نکرد اما انتقادی این چنین صورت نگرفت ولی حداقل ما تیم را از گروه بالا آوردیم بازهم مورد انتقاد قرار گرفتيم.


*صانعی: دوره های قبل هم مشکل بود

سرمربی سابق تیم فوتسال گفت: همه گرفتاری و مشکلات فقط در دوره سرمربی گری ام نبوده و در دوره های گذشته مشکلاتي وجود داشته است.

علی صانعی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در دوره های گذشته که تیم ملی در مسابقات شرکت می کرد گرفتاری و مشکلات زیادي  وجود داشت و حالا پس از حذف از جام جهانی فوتسال این مشکلات بیان می شود چرا که در دوره های گذشته این مشکلات بیان نمی شد و همه کاسه و کوزه ها را سر من می شکنند.

وی ادامه داد:  پشت شمس سرمربی تیم ملی فوتسال را خالی نمی کنم ولی چرا در زمان سرمربی گری وی مشکلات مطرح نمی شد بازیکنان تیم ملی چرا همه چیز را به گردن من می اندازند ؟

صانعی  در مورد جلسه فدراسیون فوتسال گفت: ابتدا سرمربی و مربی تیم ملی فوتبال جوانان توضیحات خود را در مورد ناکامی در مسابقات مطرح کردند و سپس ترابیان و من در مورد مشکلات فوتسال ایران صحبت  کردیم که این مسائل در جلسه  هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بیان شد.

وی درمورد مسائلی که در فوتسال کشور  وجود دارد اظهار داشت: لیگ فوتسال نیز باید مانند فوتبال سازمان  لیگ جداگانه داشته باشد فوتسال همیشه لنگ یک اسپانسر است و ما زیر سایه فوتبال هستیم

سرمربي سابق تيم فوتسال ادامه داد: وقتی تیم ملی فوتبال با یک برد خفیف در ایران کره جنوبی را شکست می دهد بازیکنان 25 میلیون تومان پاداش می گیرند ولی زمانی که فوتسال مقابل اسپانیا نائب قهرمان جهان تساوی می کند فقط 100 دلار به ما هدیه می دهند.

صانعی خاطر نشان کرد: همه دوستان فقط نیمه خالی لیوان را می بینند و اگر فیلم های دوره های قبل را تماشا کنید ایرادات زیادی از تیم ملی فوتسال سال های گذشته خواهید گرفت و فقط در این دوره به تیم ملی فوتسال خرده می گیرند و هیچ راه حلی را ارائه نمی دهند.

اعضاء مجمع استعفاي مسعود معيني رئيس کميته جوانان را پذيرفتند و بزودي جايگزين وي معرفي مي شود.


**شهاب الدین عزیزی خادم: کفاشیان شهامت دلجویی از مردم را داشته باشد

عضو هیئت رئيسه فدراسیون فوتبال گفت: وقتی تمام اختیارات بر عهده کی روش باشد، وضعیت فوتبال این گونه می شود.

شهاب الدینی عزیزی خادم در گفتگو با خبرنگار ما افزود: کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است و این مربی باید در خدمت فوتبال ایران باشد.

نتیجه گذاشتن تمام اختیارات به دستان کی روش همین است.

وی ادامه داد: در جلسه هئیت رئيسه فدراسیون فوتبال مباحث مختلفی مطرح شد، از این رو کفاشیان باید شهامت اين را داشته باشد که بابت این ناکامی از مردم دلجویی کند.

عزیزی خادم اضافه کرد: بحث اصلی ما استقلال فدراسیون فوتبال است. فوتبال ما در این سالها ضربه ها و شکست های بدی دريافت کرده که باید هر چه زودتر اصلاحات برای استقلال فدراسیون انجام شود.

وی در مورد ناکامی تیم ملی جوانان نیز گفت: کارنامه فدراسیون فوتبال نشان می دهد که اصلا موفقیت نداشته است و اکبر محمدی نیز به کارنامه خود مراجعه کند سپس متوجه می شود که عملکرد خوب یا بدی داشته است.

لازم به ذکر است در پايان اين جلسه صانعي سر مربي تيم ملي فوتسال ،اکبر محمدي سر مربي تيم ملي فوتبال جوانان و معيني رئيس کميته جوانان با پذيرفتن استعفايشان باز فدراسيوني ها خداحافظي کردند./با


برچسب ها: فدراسیون ، ایران ، کفاشیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار