مدير روابط عمومي سازمان بورس و اوراق بهادارتهران اعلام کرد: موسسات اعتباري از سال آينده وارد بازار سرمايه ايران مي شود و زمينه افزايش تنوع در استفاده از ابزارها و اوراق متنوع مالي فراهم خواهد شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو اقتصاد، سعيد مستشار گفت: در همايش نقش مؤسسات اعتباري که امروز در تهران برگزار شده است مزيت هاي اين نهاد جديد تشريح مي شود و اميدواريم با تدوين مقررات و قوانين لازم که شش تا هفت ماه طول مي کشد اين نهاد جديد در سال آينده وارد بازار سرمايه شود.

وي افزود: اين نهاد از مدت ها پيش نياز بورس هاي کشور بود چون در تمام اقتصاد هاي بزرگ دنيا حضور دارد و خلأ آنها در اقتصاد ما احساس مي شود.

مستشار گفت: با راه اندازي مؤسسات اعتباري در بورس، ورود ابزارهاي مالي جديد به بورس تهران تسهيل مي شود و تنوع ابزارها و اوراق مشارکت و روش هاي مالي بيشتر خواهد شد و با رتبه اعتباري که براي شرکت ها اعلام مي شود سهامداران به راحتي مي توانند براي سرمايه گذاري در اوراقي که با ريسک هاي متنوع منتشر مي شود تصميم گيري کنند.

وي تصريح کرد: رتبه اعتباري شرکت ها براي شناسايي ريسک سرمايه گذاري در اين اوراق کمک مي کند و سهامداران بورس به راحتي مي توانند براي خريد انواع اوراق با ريسک هاي متنوع و انتظار سودآوري مختلف تصميم گيري کنند.

مستشار افزود: ممکن است يک شرکتي اوراق بهاداري با بازدهي بالا و ريسک بيشتر منتشر کند که در اين زمينه مؤسسه هاي اعتباري مي توانند با تعيين ريسک اين اوراق به سهامداران براي انتخاب درست کمک کنند.

وي مهمترين کارکرد مؤسسات رتبه بندي اعتباري را ايجاد شفافيت و افزايش قدرت تحليل ميزان ريسک در بازار سرمايه اعلام کرد و گفت: اين شرکت ها حلقه مفقوده تأمين مالي در بازار سرمايه هستند.

مدير روابط عمومي سازمان بورس اوراق بهادار تهران گفت: مؤسسات اعتباري به طور کامل شرکت ها را از جنبه هاي مختلف مانند وضع بازار محصولات، وضع توليد و راهبردهاي مالي و آينده نگري رتبه بندي و شرکت ها را مجبور مي کنند به تعهدات خود عمل کنند در غير اين صورت رتبه آنها کاهش مي يابد و براي تأمين مالي در بازار سرمايه به هزينه زيادي نياز خواهند داشت، چون شرکت ها براساس رتبه اعتباري که دارند از نحوه تسهيلات مختلفي برخوردار مي شوند.

مستشار افزود: اين موسسات ميزان ريسک را مشخص مي کنند و  سرمايه گذاران با کمک اين موسسات ميزان ريسک مورد انتظار را با توجه به رتبه اعتباري شرکت ها مي سنجند./س
برچسب ها: بورس ، سرمایه ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار