معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی ایران گفت: براساس تعهد 330 هزار میلیارد ريال از سهام و دارایی های بخش دولتی و دستگاههای وابسته به آن به عنوان رد دیون و تسویه طلب پیمانکارانی که برای دستگاههای دولتی پروژه های عمرانی انجام داده اند، پرداخت می شود.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، محمد رحیم احمدوند افزود: این پرداختی تا پایان امسال و بر اساس قانون بودجه سال 91 به عنوان تکلیف به سازمان خصوصی سازی کشور انجام می شود.

وی ادامه داد: این مبلغ باید از اقساط واگذاری‌های سالهای گذشته و آن بخش از واگذاری‌های امسال که به صورت نقدی دریافت می شود، تامین و به خزانه واریز شود.

احمدوند تصریح کرد: واگذاری های شرکت های دولتی به صورت کاملا رقابتی وشفاف قیمت گذاری می شوند وبا اطلاع رسانی دقیق از طریق بازار سرمایه به عرصه رقابتی قرار می گیرند وافراد متقاضی هم اقدام به خریداری می کنند.

احمدوند افزود: هم اکنون 209 شرکت دولتی باقیمانده برای واگذاری به بخش خصوصی در قالب گروه یک باید به صورت کامل در برنامه سازمان خصوصی سازی کشور قرار دارد.

وی یادآورشد: 134شرکت دولتی دیگر هم که از آنها به عنوان گروه دوم یاد می شود، باید 80درصد آن به بخش خصوصی واگذار و20درصد هم توسط دولت مدیریت ونظارت شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: 51 شرکت دولتی شناسایی شده همچنان در بدنه دولت باقی خواهند ماند و به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد./س


برچسب ها: تسویه ، بدهی ، پیمانکاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.