بازنگري اولويت 10 گانه کالاها؛

قانوني به نفع ماشين بازها / واردات خودرو آزاد شد

وزير صنعت معدن و تجارت گفت : گروه 10 کالاهايي هستند که مشابه آنها در داخل توليد مي شود و نياز ضروري به آنها نيست که در شرايط فعلي کشور وارد کشور شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري ادامه داد: همه کالاهاي وارداتي کشور در 7 هزار رديف تعرفه اي در سه خانواده گروه بندي شده است.

وزير صنعت تصريح کرد: خانواده اول اولويت 1 و 2 شامل کالاهاي اساسي، مواد اوليه و دارو است.

غضنفري اضافه کرد: گروه 3تا9 کالاهايي هستند که مربوط به مواد اوليه توليد، کالاهاي نيمه ساخته، ماشين آلات صنعتي، ماشين آلات خط توليد هستند که در مرکز مبادلات ارز مبادله اي دريافت مي کنند.

وي افزود:گروه 10 کالاهايي هستند که مشابه آنها در داخل توليد مي شود و نياز ضروري به آنها نيست که در شرايط فعلي کشور وارد کشور شوند.

وزير صنعت عنوان کرد: در اين رابطه مجوز صادر شده و منع ثبت سفارش اعلام شده است.

غضنفري خاطرنشان کرد: اين تقسيم بندي از قبل نيز وجود داشته و از ماه چهارم (تيرماه) شروع شده و ادامه خواهد داشت که آثار آن نيز به زودي در بازار قابل رويت نقش خواهد بود.

وي با اشاره به مرکز مبادلات ارزي در مديريت بازار ارز افزود: با راه اندازي اين مرکز همگام با مديريت عرضه و تقاضاي ارز آثار کاهش قيمت در بازار آزاد ارز و آرامش در بازار ارز و کالا را شاهد خواهيم بود.

وزير صنعت خاطرنشان کرد: با ادامه اين روند در هفته هاي آينده خبرهاي خوشي در حوزه ارز و به تبع آن در حوزه کالا خواهيم داشت.

غضنفري با بيان اينکه کالاهاي غيرضروري در اولويت 10 قرار گرفته و ثبت سفارش آن ممنوع شده است، تأکيد کرد: توليد کنندگان داخلي بايد با حضور در رسانه ها به مردم نشان دهند که مي توانند بازار را تأمين کنند.

وي گفت: فرصتي استثنايي در مقايسه با سالهاي اخير ايجاد شد که توليد کنندگان و صادرکنندگان کالا را با ارزش افزوده توليد و صادر کنند.

وزير صنعت با تأکيد براينکه هيچ گاه چنين فرصت ويژه اي در اختيار توليد کنندگان و صادرکنندگان قرار نگرفته بود افزود: در دل تحريم ها و تهديدها فرصت نابي براي کشور فراهم شده تا با ياري بيشتر دستگاه هاي مرتبط اين فرصت عالي به وضوح در عرصه اقتصاد کشور ديده خواهد شد.

غضنفري با بيان اينکه در شرايط خاص کشور ارتباط با بخش خصوصي و فعالان اقتصادي بيشت از گذشته شده است گفت: بخش خصوصي و فعالان اقتصادي علاقه مندند با کسب اطلاعاتي بيشتر از تصميمات تيم اقتصادي به کشور کمک کنند.
 
وي افزود : برخي کالا ها که ثبت سفارش آنها آزاد شده است بدين ترتيب شرح است:

- انواع تهویه‌ها و کولرهای گازی با شرایط قبلی تعرفه و شرایط فنی

- انواع دوربین‌های عکاسی

- انواع کامیون و کامیونت

- خودروهای با حجم سیلندر کمتر از دو هزار و 500 سی سی  و با رعایت شرایط قبلی

-لباسشویی غیر خانگی


برچسب ها: غضنفری ، بازنگری ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار