يک مطالعه در دانمارک نشان مي دهد بروز برخي نشانه هاي ظاهري پيري با خطر فزاينده سکته قلبي و بيماري هاي قلبي عروقي در ارتباط است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لوفيگارو ، بر اساس تحقيقات دانشگاه کپنهاگ افرادي که سه مورد از نشانه هاي پيري همچون طاسي سر ،‌ ريزش موي جلوي سر ، رسوبات زرد و چرب روي پلک و چروکيدگي لاله گوش در آنها ظاهر شده سي و نه درصد بيشتر در معرض خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي و پنجاه و هفت درصد بيشتر در معرض سکته قلبي قرار دارند.
اين تحقيق که در آخرين کنگره بيماري هاي قلب و عروق در آمريکا ارائه شد به مدت سي و پنج سال روي ده هزار و هشتصد و هشتاد و پنج بيمار انجام شده است.
به گفته پروفسور آن هانسن مسئول تحقيق و استاد بيوشيمي دانشگاه کپنهاگ ، اين علامت هاي آشکار پيري نشان دهنده سن فيزيولوژيک يا بيولوژيک بيمار اند و ارتباطي با سن رسمي بيمار ندارند.
به گفته محققان ، ‌هر چند توجه به استعداد ژنتيکي يا عوامل زيست محيطي وابسته به شيوه زندگي همچنان ناشناخته اند اما بررسي اين علامت هاي آشکار  بايد در معاينات پزشکي مورد توجه قرار گيرد.
به گفته يک عضو انجمن قلب آمريکا ، توجه به نشانه هاي پيري نمي تواند جايگزين اندازه گيري فشار خون ، قند يا کلسترول در بيماران با خطر زياد شود. اما اين مطالعه اهميت معاينات پزشکي را در پيشگيري از خطر قلبي عروقي يادآوري مي کند./ع
برچسب ها: سکته ، قلب ، بیماری ، تحقیق ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار